ANNONS
Annons

Vad säger ni om fototur i Göteborg,gubbar o tanter?

Produkter
(logga in för att koppla)
vill du grilla räv så är det Gill Lantz du ska prata med, själv ägnar jag mig åt fotografering... ;)

Väldigt kul att se hur olika personer kan hitta olika motiv på samma ställe. Man märker att man missat ett par fina motiv på era bilder.

jag fattade inte riktigt Mattias, var du alltså ute på söndagen och fotograferade? vi var säkert vid kajen fram till 15:00... inte såg då jag skymten av dig...

Kalle_B skrev:
vill du grilla räv så är det Gill Lantz du ska prata med, själv ägnar jag mig åt fotografering... ;)

Det blev inte så mycket räv, 2 stycken fick sätta livet till...2 stycken rävar och 10 tår...MINA tår...det var förbaskat kallt...

Såhär kan det gå om man är räv

Bilagor

• rav.jpg
    rav.jpg
    42.2 KB · Visningar: 134
men va feeean... du är ju hemsk Gill....

Jag hoppas dom äter räven också, så det inte bara är nöjesjakt! Näe usch

Kalle_B skrev:
jag fattade inte riktigt Mattias, var du alltså ute på söndagen och fotograferade? vi var säkert vid kajen fram till 15:00... inte såg då jag skymten av dig...

Ja, jag var ute mellan ca 12:10 till 13:30. Gissar att jag lämnade kajområdet precis innan ni kom ner dit. Nästa gång kommer jag att kontrolläsa alla uppgifter innan jag ger mig av hemifrån...

Senast ändrad:
Kalle_B skrev:
ahhh... snopet...men det kommedr fler tillfällen

Du (som är den enda som vet vart det ligger)får börja planera inför vattenfallet...och jag kan tänka mig att grilla korv ;)

...kanske bäst starta en ny tråd :)

Får väl fortsätta lite på Melinas linje, eller kanske rep.. tross... ?

Saknar lite stuns i bilderna men är inte riktigt van med det digitala mörkrummet, har i princip bara valt standardinställningar i raw konverteringen och skalat ner bilderna till 400px...

Bilagor

• imgp1048-01.jpg
    imgp1048-01.jpg
    17.2 KB · Visningar: 120
I kajutan

Och en sista, hoppas det går att läsa vad som står på seglet... ;)

Bilagor

• imgp1058-01.jpg
    imgp1058-01.jpg
    27.4 KB · Visningar: 188
jao.. jag planerar redan.. men ingen idee innan det blir så varmt ute att tjejerna har bikini på sig.. *hehe*

Nädå.. men en fördel är ju om vattnet ävergår till flytande form.. nu är et mer en bäfgvägg täckt med ispansar....

Men jag funderar kring ett vatten tema.. först fallet, sedan åker vi inte så långt så komer vi till en å med rinnande och forsande vatten som också har ett litet vatthjul med trä ränner som leder fram till hjulet, sedan kan man köra vidare till 2 pytte sjöar som gårihop i ett 3 dm djupt grund, där det även finns färdiga grillplatser :) fina bilder med lungt vatten kan man få där och näckrosor och annat till förbannelse finns där. Fåglar, fjärilar, miniatyr grodor (barn) finns det briljarder av på våren... allt ligger så nära att man kan ta alla ställena på samma dag utan jäkt :)

Kalle, nu får du inte skrämma bort de fåtalet tjejer som nu finns här och som t o m kan tänka sig att gå på foto-safari med oss tekniktokiga killar...!

Kalle_B skrev:
Men jag funderar kring ett vatten tema..

Låter trevligt! Med nog planering i förväg (dvs så att jag inte är uppbokad på något annat) så har jag tillgång till fordon med plats för många (typ upp till 8 utöver mig).

/Andreas

sweet... jao.. visst kan vi planera i god tid.. men inte ens säkert folk vill fotografera vatten mera.. andra kanske vill till något annat ställe.. vi får se om intresse finns

Kalle jag är på på din vattefallidé, det verkar vara värsta drömstället för fotografen. :D Men någon annan tur innan sommaren får det ju bli...

Annars så finns ju ett antal intressanta vattentorn i gbg... på tal om vatten...

De brukar kunna ge intressanta bildvinklar.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar