Annons

Vad säger ni om fototur i Göteborg,gubbar o tanter?

Produkter
(logga in för att koppla)
Den här tråden och 'Övergivna hus'-tråden fick mig att fundera lite.

Vi skulle kunna göra en liten road trip till Trollhättan och fota lite i Vattenfalls gamla kraftstation Olidan. Den används fortfarande, men såvitt jag vet så kör dom lite guidade turer där (har ett svagt minne att jag gick på en sådan på en klasstur i småskolan). Turbinhallen skall vara rätt mäktig, och med lite tur kanske jag kan fixa att vi får disponera lokalen fritt under ett par timmar.

Skulle det vara intressant?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Olidan
 
Jo.. låter skoj.. men vi kan nog inte göra det med dom.. det var ju bara stockholms nördar... dom kan mandels inte umgås med och dels är vi för fina för dom... ;)
 
Både vattenfallet och kraftverket verkar vara utmärkta idéer. Om jag har möjlighet hänger jag gärna med.

Här kommer några av mina bilder.

1:
 

Bilagor

  • fotosidan (1).jpg
    fotosidan (1).jpg
    30.2 KB · Visningar: 131
9:

Det var den sista av alla bilderna, det blev lite många och jag har många fler jag egentligen ville posta, men jaja. Håll er till tåls ett tag så kommer jag lägga upp alla bilderna på internet och då postar jag adressen här.
 

Bilagor

  • fotosidan (9).jpg
    fotosidan (9).jpg
    29.6 KB · Visningar: 186
Jag skall kolla upp det lite med min 'insider' på Vattenfall, och startar sedan en ny tråd om det verkar vara genomförligt. Skulle kunna tänka mig att göra en sådan tripp i maj någon gång.
 
bara en liten parantes. Vi har stuga ute i Rävlanda och på vägen dit inne i skogen, runt Landvetter området finns ett stoooooooort vattenfall! dom skyltar dit om man kör en liten väg inne i skogen. Det är en plan vägg kanske 40m hög som kurvar sig lite, ungefär som en dammvägg. Det är ett naturskyddsområde med mkt fåglar också. Leden som leder fram till området är kasnke 100meter från parkeringen och man kommer ungefär till mitten i höjden. Uppåt är vattenfallet och neråt blir vattenfallet en bäck/fors som rinner ner i sjön (Nord västra delen av Lygnen). jag har bara varit där nu på vintern en gång och då var det helt igenfruset med istappar som var 20-30 meter långa!! helt fantastiskt, men tyvärr hade jag fel objektiv med mig så inga bilder blev tagna. Kanske detta kan bli ett projekt i sommar? jag ska ialla fall dit då! [/B][/QUOTE]

Ok efter som Kalle inte kan visa bilder från sitt vattenfall så får väll jag visa några färska bilder där ifrån son en aptitretare inför sommarens utflykt dit
 

Bilagor

  • kopia av 00001.jpg
    kopia av 00001.jpg
    25.9 KB · Visningar: 138
Senast ändrad:
Japp vattnet rinner under isen och det hörs tydligt och syns också
 

Bilagor

  • kopia av img_8203.jpg
    kopia av img_8203.jpg
    31.6 KB · Visningar: 132
japp där är det.. så du har varit iväg o smyg fotograferat! hehe

jag sticker som bekant till re nu på måndag, men jag kommer nog tillbaka till våren/försommaren en sväng, då tycker jag att vi åker dit! enligt flera källor så ska det vara som vackrast på försommaren när vattenflödet är maximalt och blomningen och träden har slagit ut!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.