Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad säger Ni om årets största fototävling i Göteborg, Gubbar och Tanter??

Produkter
(logga in för att koppla)
Tack Alla för en förbaskat rolig träff! sömnlös, men rolig! vädret var nästan toppen hela tiden så inte mycket att klaga på!

Nu lite praktiska detaljer:

Bilderna skall redigeras. När detta är gjort skall bilderna skickas till min mejl.

[email protected] senast lördag 9 september skall bilderna vara inskickade till min mejl!

Bilderna skall vara i proportionerna 24x36.

Bildstorleken max 640pixlar på längsta sidan. Jpeg och s-RGB och max 600kb i filstorlek.

Filnamnet på bilden skall vara namn och motivkategori, tex "Kalle Bexelius Korsvägen.jpg"

Lycka till!! och återigen, tack för en underbar träff och det som gladde mig mest var den otroligt höga moralen att utföra alla uppdragen!

Bilder från träffen kommer något senare.. just nu hägrar en dusch och en soffa/säng

Denna får ni hålla tillgodo med sålänge :)

Skicka gärna upp bilder från träffen! Dock en viss "manipulerad" sova-utomhus-bild behöver ju inte läggas upp...

Bilagor

• _mg_9830.jpg
    _mg_9830.jpg
    88.8 KB · Visningar: 275
Jag vill tacka alla som har hjälpt till att med träffen! Jag nämner inga namn, så glömmer jag inga! :)

Förresten Kalle, man kan få inte en större version av gruppbilden?
rille(at)denvitaharen.net fall du orkar :)

Tack för ett superkul dygn!
Jag har inte orkat kolla igenom alla bilder men här pågår iaf en djup diskussion.
När kommer bilden på Kalle, ni vet den där som avslöjar en hel del om hans nattliga vanor...?

Bilagor

• snack.jpg
    snack.jpg
    98.8 KB · Visningar: 247
trots en enorm trötthet kunde jag inte riktigt komma till ro... så jag fixade lite bilder på er deltagare :) sedan får ni andra kompletera med lite annat också :)

Glöm inte!

Bilderna skall redigeras. När detta är gjort skall bilderna skickas till min mejl.

[email protected] senast lördag 9 september skall bilderna vara inskickade till min mejl!

Bilderna skall vara i proportionerna 24x36.

Bildstorleken max 640pixlar på längsta sidan. Jpeg och s-RGB och max 600kb i filstorlek.

Filnamnet på bilden skall vara namn och motivkategori, tex "Kalle Bexelius Korsvägen.jpg"

Bilagor

• _mg_9768.jpg
    _mg_9768.jpg
    94.4 KB · Visningar: 313
Jasper djupt koncentrerad i duggregnet på Korsvägen. "kommer ingen vagn snart???!" troligtvis den tanken som far runt i hans skalle. Notera hans snyggt monterade plastpåse på kameran!

Bilagor

• _mg_9781.jpg
    _mg_9781.jpg
    82.2 KB · Visningar: 301
Saliga är vi alla i vår tro om hur man får den perfekta bilden :) Ser jag en antydan till en liten "s-kurva" i possitionen? Nåväl, fotografer klagar sällan på knepiga ställningar...

Bilagor

• _mg_9783.jpg
    _mg_9783.jpg
    92.2 KB · Visningar: 303
Vart man än vänder och vrider på sig så har man en kamera i vägen... Vissa satsar på perfekta kompositionen, andra den perfekta solbrännan...

Bilagor

• _mg_9786.jpg
    _mg_9786.jpg
    95.8 KB · Visningar: 306
Stilstudie av två olika fotograftyper... Den dominanta Alfahanen med systemkameran som sitter och vakar med falkögon efter minsta rörelse i omgivningen. Som kontrast har vi Theresia som sitter och spanar i sin kamera och undrar vad sjutton det var hon fick på bild igentligen...

Bilagor

• _mg_9787.jpg
    _mg_9787.jpg
    94.4 KB · Visningar: 304
Fortfarande inte förstått att du har en D200, men jag har börjat lägga det på minnet nu... :)

Är detta en av dom otals gånger då du lekte med ditt nya objektiv? vilket fick ditt batteri att helt tömmas till kritiska nivåer med mycket fortfarande kvar av tävlingen?

Men visst, fotografering ska vara roligt!

Bilagor

• _mg_9789.jpg
    _mg_9789.jpg
    91.2 KB · Visningar: 301
I ärlighetens namn kan Hampus ha den mest speciella fotograferingsstilen i Skandinavien. Här en stilstudie i ett av dom mer "normala" possitionerna... Vad han letar efter vet vi inte, men kan vara vad som helst. Fabian är inte långt efter när det kommer till galna påfund... Fråga Elli om hon sov gott medans du hadde blixtshower mot hennes tält en hel natt och samtidigt skrev texter med ficklampan under 3 miuters exponeringar... Men även Fabian undrar vad Hampus gör...

Bilagor

• _mg_9792.jpg
    _mg_9792.jpg
    76.7 KB · Visningar: 293
Jaha ja.. utskällda av vakterna... tillslut hamnade pojkarna på en busshållplats utanför lisebergs område och fotade därifrån in mot entren, för det sista som kunde ske var att en vakt förstörde möjligheterna till att fullfölja det hemliga uppdraget! Hängivenhet kallas det!

Bilagor

• _mg_9835.jpg
    _mg_9835.jpg
    81.9 KB · Visningar: 289
Nu har jag haft min kräftskiva och är ännu tröttare än vad jag var då jag lämnade vårt camp.. Gästerna har precis gått (hoppas de inte tog illa upp att jag slumpmässigt råkade få fram vasttrafik.se på datorn..) så nu e det bara jag, disken och kräftskalen..

Tackar också för ett trevligt dygn! Visste inte riktigt vad jag hade att vänta så det var över förväntan! :) Och kul att alla fick va med, oavsett kamerautrustning!

Skulle gärna också se en gruppbild av bättre upplösning..

Gonatt

Tack så mycket Kalle...

för ett kul arrangemang och initiativ.

Jag vill även tacka alla deltagare som gjorde detta till ett roligt
och givande dygn, som gav lite nya erfarenheter för oss alla.....
--------------------------------------------------------------------------
PS: Tack för kepsen Mattias ;-)

Tack så jättemycket Kalle, perfekt roddat av dig. Så hoppas du vill göra om det.

Vilken rolig helg det blev, även om min gamla rygg tjafsade med mig (som syster yster sa; Agnetha du är inte 20 år längre.. jag har sagt det mångar gånger och jag säger det igen).

Det var jätteroligt att träffa er allihopa.

Vilken tur vi hade.. vi valde rätt natt däruppe, för inatt har jag vaknat av regn och ruskt och åska.

Skall bli jättekul att se bidragen från helgen.

Jag får ju tyvärr inte lägga upp min bästa bild här på forumet.. PUL you know ;-)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar