Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad har ni gjort?

Produkter
(logga in för att koppla)
Lycka till!

Såklart att jag önskar dig lycka till! Det blir kul att fotografera en skitlycklig Lotta på söndag så jag håller tummarna så hårt att de vitnar.

Nu är jag bara lite orolig för det här med att Therese inte ska hitta fram. Men vi börjar ju bli några stycken som kan ordna skallgång!

Förresten - jag och de som åker med mig kommer att komma lite sent till dig Lotta - jag kommer inte från Arvika förrän cirka 13.20, det tar cirka 50 minuter till Karlstad och jag ska in i stan och hämta upp Elis, så... framme hos dig vid 14.30 kanske? Håll kaffet varmt!

Förresten (igen):

Det brukar aldrig vara populärt när man använder forumet till att be om kommentarer på bilder, men till alla er i WFS kanske det går bra? Jag håller på med utställningsbilder till en luftvårdsutställning som vi ska ha. Det är min egen arbetsplats som arrangerar den och utställningen kommer att finnas på biblioteket i Arvika från den 15 september och tre veckor framåt. Att få synpunkter från egna arbetskamrater gör mig inte klokare för de är, var sig de vill eller inte, partiska. Men har ni tid och lust får ni gärna skriva ner några ord om hur ni uppfattar bilderna. Fem av dem (kanske fler senare under dagen) finns under Bilder/Utställningar. Har ni idéer till fler bilder? Var kritiska - jag tål det och behöver det.

Hörredu, du vet att det finns bra anledningar att vara fotograf va? Det innebär att man ska vara bakom kameran, så för den sakens skull spear ju inte humöret nån roll;) Däremot blir fikat kanske bättre om jag är lycklig..

Apropå grill..
Äta bör man ju kanske..
Det finns eldplatser även utefter sjön om man kan göra öppen eld och så finns ju kök, grill och öppen spis i stugan.
Bönor och sojakorv finns nog men vill ni slippa sånt kanske något att att stoppa i en brasa kan vara bra att ta med.

Eller så kan jag bestämma att bjuda på mackor till kaffet i stället för kakor. Det kanske man kan klara sig en bra stund på.. Välj ni?

Therese möter jag upp om det blir problem med vägen. Jag är ju van att springa och möta upp wfsare efter vägen sedan sist;)

x Man kan vara en bra människa vare sig man kan höger och vänster, eller inte.

x Huruvida Hans egentligen är en kvinna har jag inga åsikter om då jag får skjuts av honom.

x Dr. Pinkerton verkar vara en pålitlig forskare.

x Mackor är gott.

x Lycka till Lotta, hoppas det går vägen.

x Ska bli riktigt kul att komma ut och fotografera!!

/Tommy

Anders!

Om du ska med på söndag - skulle parkeringen vid restaurang Olssons Brygga (vid hamnen) passa bra för dig att ställa bilen på? Behöver du mer info för att hitta dit?

Jag hämtar Tommy inne i stan vid 13.15 så 13.20 ungefär kan jag hämta dig om du parkerar där. Jag har för mig att det är gratis parkering.

Hör som sagt av dig till mig per telefon på söndag förmiddag så jag vet om du kommer eller ej.

lottae skrev:
Eller så kan jag bestämma att bjuda på mackor till kaffet i stället för kakor. Det kanske man kan klara sig en bra stund på.. Välj ni?

Mackor låter gott! Garderar kanske med ett paket med korv ifall grillusten ändå faller på.

Re: Lycka till!

WFS) (Picture skrev:

Nu är jag bara lite orolig för det här med att Therese inte ska hitta fram. Men vi börjar ju bli några stycken som kan ordna skallgång!

Förresten - jag och de som åker med mig kommer att komma lite sent till dig Lotta - jag kommer inte från Arvika förrän cirka 13.20, det tar cirka 50 minuter till Karlstad och jag ska in i stan och hämta upp Elis, så... framme hos dig vid 14.30 kanske? Håll kaffet varmt!

Jo tack...men mitt problem är väl att jag hunnit fram till Kristinehamn innan jag upptäcker var jag är! =)
Med lite (o)tur är jag framme före er, och så kommer ni aldrig mer tro på att jag är så vilsen på vägen som jag säger.

Smörgåsar blir nog bra för min del om det blir nåt.

Re: Re: Lycka till!

Tes skrev:
Jo tack...men mitt problem är väl att jag hunnit fram till Kristinehamn innan jag upptäcker var jag är! =)

Det är inte en Canon 100/2,8 du ska ha, det är en GPS! Fast det kanske inte funkar? Ser framför mig hur du får instruktioner om att svänga höger varefter du vrider ratten åt vänster!

:)

Re: Re: Re: Lycka till!

WFS) (Picture skrev:
Det är inte en Canon 100/2,8 du ska ha, det är en GPS! Fast det kanske inte funkar? Ser framför mig hur du får instruktioner om att svänga höger varefter du vrider ratten åt vänster!

:)

Ha ha! Jag tror inte jag kan läsa av en GPS! Lyckades göra just det du nämner när jag övningskörde med en sur instruktör dessutom!
Du vet...jag hade till och med ett styre med rött och grönt (eller var det blått?) handtag när jag var liten...men det lärde mig aldrig höger eller vänster för jag kom aldrig ihåg vilken som var vilken! Däremot visste jag vilken sida jag inte fick cykla på. Det var tider det!

Ser att det är tänkt att bli en träff nära mej, men efter som jag ska till Vättern och fiske kräfter i morgon och kommer hem någon gång på söndag kan det bli svårt. Men jag ska försöka hänga på beroende på när jag här hemma från Vättern, men oddsen är lite dåliga så räkna inte med mej. Men hoppas ni har gör roligt även om inte jag kommer.
/Calle

Kul att vi verkar bli ett gäng iaf:)
Notera mitt mobilnummer ifall guidning på vägen behövs. 070-975 40 52

Jag passade på att storhandla av Västgötabagarn idag så det finns hur mycket mackor som helst till kaffet.
Räcker t.om. om ännu fler vill droppa på..

Calle, du kan väl fiska fort och ta med lite av fångsten?;)

Senast ändrad:
WFS) (Graylingman skrev:
Hans och Therese!
Räkna inte med mig :-( Som det ser ut nu verkar det helkört...
//Anders

Så synd! Men ring om du kommer på andra tankar. Jag tänkte åka från Torsby ca 12.00-12.30 (för att ha lite tid på mig att åka fel) så tar jag vägen om Gräsmark, inga problem!
Mobilen: 0733-83 69 86

Skitsnygga linjer!

Jag har bara tömt Pontus kort ännu och där hittade jag några som jag inte skulle skämmas för att visa om jag tagit dem, men de kommer inte innan han kollat själv först (fast han är ju stolt över alla sina bilder jämt så han visar säkert..)

Ska tömma mitt kort nu. Kanske återkommer med någon bild i natt..

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar