Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad gäller i USA?

Produkter
(logga in för att koppla)
demokrati på kommunal nivå i all ära, men både sverige och usa är inget annat än skendemokratier styrda av ekonomiska intressen.
Visst. Den enda riktiga demokratin är Demokratiska Folkrepubliken Korea (det hörs ju på namnet) som leds av den Store Ledaren Kim Jong Il. Han är en så stor ledare att han inte behöver väljas. Demokratin står fast ändå.

Nog om detta, återgå till ämnet.

Ja, tack.

Om du planerar naturfoto kan en pistol vara bra mot rån, naturfotografer är ofta beväpnade däröver.

(Vad är det för skitsnack om demokrati, att välja en gång var fjärde år är inte demokrati. Det är representativ demokrati en gång var fjärde år. Det är ett 1a Aprilskämt av politiker och journalister att vi har demokrati. Irriterande att läsa om "vår demokrati" även på Fotosidan, men det som upprepas tillräckligt ofta "är sant" eller hur.)

Vad är det för skitsnack om demokrati, att välja en gång var fjärde år är inte demokrati. Det är representativ demokrati en gång var fjärde år.
Visserligen väldigt OT, men att påstå att "representativ demokrati" inte är demokrati är ungefär som att säga att en blå bil inte är en bil.

En viss skillnad

Visserligen väldigt OT, men att påstå att "representativ demokrati" inte är demokrati är ungefär som att säga att en blå bil inte är en bil.

Man kan oxå vända på det;
En tidig ledare var stamhövdingen, exakt hur han blev det vet vi inte men om han misskötte sig ordentligt blev han nog klubbad en mörk kväll. Din demokrati är bara en modern variant som är säkrare för politikerns hälsa.

Sen påstår du att jag sa "representativ demokrati".
Jag sa "representativ demokrati" med en gång var fjärde år.
Det är inte representativ demokrati.

Visst. Den enda riktiga demokratin är Demokratiska Folkrepubliken Korea (det hörs ju på namnet) som leds av den Store Ledaren Kim Jong Il. Han är en så stor ledare att han inte behöver väljas. Demokratin står fast ändå.

Mja, den "Store Ledaren" är väl snarare Kim Il Sung, som också är president (och död, men det verkar inte hidra honom) Kim Jong Il är den "Käre Ledaren", och partichef.

Bofoto2 sa:
Jag sa "representativ demokrati" med en gång var fjärde år.Det är inte representativ demokrati.

Jaaaaa! Val var tredje minut!

/Andreas

Det är busenkelt. I USA behöver du inte ens fundera på var du ska stå för att få dom bästa vyerna och vinklarna.

Kodak har nämligen varit snäll och satt upp skyltar överallt varifrån man får en bra bild. Dom kallar det "Photo spot". Tex den här:
http://farm1.static.flickr.com/54/114015460_3cf58eace2.jpg

Väldigt praktiskt, och trevligt att få exakt vy som 3.575.833 människor före dig (obs, ironi).

Jag skrattade gott när jag såg dom första gången jag var över..

Själv blev jag illa mottagen när jag fotade en gammal rostig traktor.
Verkar vara en känslig punkt. Jag tog några bilder på en rostig grävmaskin som stod uppställd utanför en sporthall (!), något som fick tre, visserligen synnerligen artiga men ändå, tre poliser att dyka upp i varsin bil och fråga vad jag hade där att göra.

Det som gjorde mitt beteende extra misstänkt var tydligen att jag, efter att ha tagit bilderna på skrothögen och dess märkliga position (sporthallen visade sig förresten inte alls vara en sporthall, den bara såg ut så. Det var en kyrka.), promenerade ungefär 100 meter bort till en närbelägen mack för att köpa en flaska dricka. En tvättäkta amerikan hade förstås tagit bilen.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar