gsoul
Aktiv medlem
Visst kan hon det, men en faktura på vad man anser är rimligt är bättre. Stjäla en bild av en konkurrent, publicera en barnbild på internet i reklamsyfte..... Vad som är rimligt kan diskuteras men jag håller fortfarande på att 48 000 är rimligt med tanke på omständigheterna och att det är ett företag som stått för misstaget. De borde veta bättre.
Ser man inte upp när man köper får man spärra upp ögonen när man skall betala.
Du verkar vara av uppfattningen att alla företag gör miljonvinster och du ser förmodligen inte skillnad på ett AB, handelsbolag eller enskild firma (där alltså en person är personligt/ekonomiskt ansvarig).
Jag tycker fortfarande att det låter som att du har en massa hat inom dig och kanske nån egen bitter erfarenhet som du vill ge utlopp för.
48000 kr tycker jag är sjukt mycket pengar om bilden nu var en "thumbnail" på en sida med 10 unika besökare/veckan. Jag har inte en aning om exponeringen och därför tycker jag det är orimligt att tala summor i detta läge.
Jennie, du gör som du vill. Men tänk efter om du själv skulle vilja bli bemött på samma sätt om du (jag spekulerar bara nu) hade gjort något utan att riktigt förstå konsekvenserna av ditt handlade.
Alla kan göra fel, varför inte ta reda på fakta först?