Jag är ute och fotar allmänt naturfoto och oftast växter och ibland landskap. Började med en LowePro Slingshot AW 200 heter den väl. Sedan när jag växte ur den, och dragkedjan sprack lite för att jag packat för mycket i den så köpte jag utan att tveka den större Slingshot 300 AW och den är jag mycket nöjd med, men större än så vill jag nog inte ha det bärjar bli för tungt om man ska släpa med sig ytterligare prylar. Vad jag har med är min D90 med batterigrepp, 12-24, 85, 135 och 300 mm samt 55 mm micro + mellanringar, telekonverter och ett polfilter. Då är jag rustad för det mesta känner jag
Det jag lämnar hemma är normalzoom, 35 mm (har nu skaffat ett 50 mm som jag gillar), blixten följer inte heller med så ofta och stativet ligger i bilen utifall.
Nyligen var jag utomlands och plockade bara med det viktigaste och då tog jag med 12-24, 85 mm och 135 mm samt konverter och mellanringar i en axelväska. Funkade bra, men jag hade kunnat lämna 135 mm hemma och använt konvertern istället till 85 mm, då det blev tungt. Självfallet skippade jag batterigreppet då när det ska vara extra lätt.
Oftast lägger jag med nägra frukter bara, ska jag vara ute riktigt länge utan att kunna handla så blir det en liten termos och några mackor, som får plats i toppfacket i 300 AW tillsammans med en extra tröja.