Inställningarna du gjort med reglagen är rätt ... Hårdhänta
Smaken är ju olika, men jag drar nog i stort sett aldrig mättnad över 10, vanligast 3-5-7 sisådär, lyster kan jag dra upp 10-12 sisådär, och kanske 10-15 på klarhet. Men det förklarar i alla fall den intensivt röda färgen
Men det var inte huvudproblemet, tillbaka till skärpan ...
Det är inte mycket fotande det, nu kanske du har omfattande vana med liknande kameror sedan tidigare, men för mig brukar ta det ta ett tag innan man känner sig helt hemma med en ny kamera (även om jag måste säga att 1DX hör till de kameror jag kände mig ganska hemma med direkt) och dessutom ett nytt objektiv.
Jag tror huvudproblemen i den exempelbilden du först länkade till är en blandning av lite ovana vid utrsutningen (tre matcher är inte mycket), inte så bra ljus (som ger överstrålning) och lite lång exponeringstid (1/1250) i proportion till det resultat du var ute efter (superskärpa) och sedan lite hårdhänt efterbearbetning på det.
Men det är en mycket väl fångad bild, snygg tajming, hela den biten verkar sitta där. Jag skulle ge det lite tålamod och framför allt testköra i lite trevligare ljus som tydligare visar vad kamera + objektiv är kapabla till.