Annons

Vad är en begagnad Canon EOS 5D Mark 2 värd?

Produkter
(logga in för att koppla)

Snuskfia

Avslutat medlemskap
Jag vet att det är att ta vatten över huvudet att köpa en fullformatskamera som nybörjare. Jag är dock ändå nyfiken på vad en begagnad Canon EOS 5D Mark 2 är värd? Det är väl personligt vad man är bered att ge men vad är ni bereda att ge?

Förstår att olika faktorer spelar roll. Skick. Garanti. Något mer man ska tänka på när man köper begagnat?

Det är väl helt klart "On Topic" att undra varför Trådskaparen inte längre är medlem...!

Känns väl lite som att ödsla med sin tid att svara någon som inte längre är medlem. Eller vad tycker du själv?

Trådskaparen frågade vad en 5D mark II är värd i begagnatpris, tycker inte då man borde snacka om folk är medlem eller inte.

Men i "ödsla med sin tid" har du en poäng.

Det är väl helt klart "On Topic" att undra varför Trådskaparen inte längre är medlem...!

Känns väl lite som att ödsla med sin tid att svara någon som inte längre är medlem. Eller vad tycker du själv?

Inte alls att ödsla med tid, precis som du själv gör. Frågan kan väl vara intressant ändå, eller skriver vi bara här för att direkt svara den som ställt frågan? Då kan man ju likväl skicka ett mess direkt till den som frågar, så slipper vi diskussioner här, och det vore väl trist. Vad gäller andrahandsvärde skulle jag också tycka 15000 som skrivits ovan, men utan batterigrepp, med så 1500 kr till.

Blir det väl inte, med grepp går det väl på ungefär 23 tusen, är väl snarare 75 procent av nypris
Ojdå, jag missade visst att det var ett batterigrepp inblandat. Då blir priset lite rimligare, fast fortfarande en bra bit över vad jag skulle betala för begagnad utrustning.

Om det inte gäller nåt speciellt förstås; jag betalade själv 1500 spänn för ett Canon 50/1,8 mk 1 för ett par år sedan...

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto