Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad är detta för svärmare?

Produkter
(logga in för att koppla)

mmlaol

Ny medlem
Hej på Er! Hittade denna krabat på väggen till gästhuset på landet. Han såg väldigt elegant ut med sin "Kungamantel" och poppiga frisyr. Tyvärr så hade han/hon vandrat vidare till de sälla jaktmarkerna när jag fann den. Satt trots detta kvar på väggen tills jag petade på den och den ramlade ner. Finns det någon som kan hjälpa mig med detta?

Tack på förhand!

Bilagor

• vad är detta för krabat.jpg
    vad är detta för krabat.jpg
    8.8 KB · Visningar: 593
Det är lite svårt att se alla detaljer på din bild eftersom den är så liten, men jag kollade i en bok med dagfjärilar och av dom arter som är med där är din fjäril mest lik allmän tigerspinnare (Spilosoma lubricipeda) i familjen oäkta spinnare (Arctiidae), men jag är inte helt säker på att det verkligen är det.

Tackar!

Att bilden blev så liten beror på att den var tagen med jättehög upplösning. Kunde bara bli så här stor för att klara bytes gränsen!

Dessutom är jag hopplöst dålig på att förminska bilder... Använder Corel idag men du kanske har något tips på något enklare program?!

Får nog införskaffa en bok om insekter snart!

Tack igen!

Det är definitivt en allmän tigerspinnare. Ett program för att komprimera bilder är XSqueezeMe. Sök på forumet, jag fick tipset där.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar