Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad är detta för objektiv 70-300mm?

Produkter
(logga in för att koppla)

Freetime

Aktiv medlem
Det är ett Canon 70-300 alt. 75-300mm. Suttit på en 5D så det är med autofokus. Det har även en röd ring längst fram.
Vilken modell kan det vara på detta objektiv?

Den röda ringen är en littre bättre modell av vad jag lärt mig?

Har du objektivet så är det väl bara att läsa på den.. ;-)

Om du inte har den så är det svårt för andra att på din beskrivning gissa vad du tänker på... Finns nog inget Canon 70/75 - 300 med "röd ring".

Canon zoomar i L-serien (röd ring) är alla vita. Finns någon gammal 80-200 L (röd ring) som var svart. Kanske något mer i "antikhörnan"...

Är det inte ett Sigma 70-300 zoom (med Canon fattning)?
Har för mig att den har en röd ring. I så fall ett "ok" konsument objektiv i lågprisklassen och den anses vara bra för sitt pris
http://www.cyberphoto.se/info.php?article=793532

Senast ändrad:
Har det ej i hemma. Ska få låna det på obestämd framtid, vill ej fråga för mycket det känns så sniket.

Vi får vänta någon dag så får vi se...

Freetime skrev:
Det är ett Canon 70-300 alt. 75-300mm. Suttit på en 5D så det är med autofokus. Det har även en röd ring längst fram.

Varför vill du veta? Ska du bara låna det kan du ju vänta och se. Ska du köpa och behöver förhandla om priset är det ju en annan sak.

Freetime skrev:

bildexempel så är det nog lättare att identifiera.

Ibland har man tur. Alltså att någon vet exakt på det lilla man berättar, ibland finns det för många alternativ för att man ska med den lilla informationen kunna säga exakt vad det är. Om någon vetat vilket objektiv det är så skulle det för min del vara roligt att läsa på om det objektivet. Självklart väntar jag till jag får det om det inte var en enkel match för forumläsarna. Lite nyfiken bara då objektivet är 30 mil härifrån idag.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar