Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vår gamla hjälte Bingo söker assistent (och säljer dessutom sin kamera)

Produkter
(logga in för att koppla)
Nog gör kameran att bilderna blir bättre. Men det blir son svårare att hitta bruddddarna.
Men har man råd ned 120 tuvor för kamera, så har man nog råd med brudarna. Synd att assistent jobbet var slitigt och dåligt betalt, jag tveckar att söka.

Luguber skrev:
...Synd att assistent jobbet var slitigt och dåligt betalt, jag tveckar att söka.

Du vill ha glamouren men vill inte betala för det?

Att jobba som assistent är slitsamt och dåligt betalt. Med undantag för att jobba som frilans i New York. Är du duktig och eftertraktad kan du tjäna mer än en modefotograf i Sverige.

Det låter som du inte vill tillräckligt mycket och då kommer du inte lyckas.
Den hårda verkligheten har talat.

Har väl inte med diskussionen att göra men...

...jag kommer aldrig att begripa hur tjejer som ställer upp den här typen av bilder tänker. För om man ska vara riktigt ärlig är det bra fånigt.

Gonatt!

/Joakim

Om du inte förstår den här typen av konstbilder får du väl öva upp ditt bildseende. *lätt ironi*

/Pontus

Har väl inte med diskussionen att göra men...

...jag kommer aldrig att begripa hur killar som vill ta den här typen av bilder tänker. För om man ska vara riktigt ärlig är det bra fånigt.

Ursäkta upphovsrättintrånget Liax. Kunde inte hålla mig.

Föresten...

....är det bara jag som tycker bilderna är lika upphetsande som icas väggalmanacka?

Men vad vet jag, jag är bara en enkel pöbel! Som du antydde Pontus! ;-D

Jag förlåter dig Mikael! :)

/Joakim

Mikael! Det var med mycket ironi i tanken. Självklart måste man alltid satsa för att bli bra.
Fotografiyrket är ju fasktiskt en av dom sista yrkesgrupperna, där lärlingssystemet fortfarande finns.
Men visst bra betalat och inte mycket att göra och samtidgt kunna vila blicken på vackra mäniskor känns väl inte fel. :)))

Re: Föresten

Liax skrev:
är det bara jag som tycker bilderna är lika upphetsande som icas väggalmanacka?...

Jag tycker en del sådana bilder är enormt mycket mer upphetsande än Icas bildmaterial.

Däremot blir jag ofta lite besviken över bildmaterialens kvalitet. Det är enkla lösningar med babyolja, klyfta, och samma gamla poseringar om och om igen.

Titta på Bruce Webers eller Antoine Verglas bilder för inspiration istället.

Nu skall jag äta lite, när blodsockret sjunker blir jag surgubbe.

Håller med dig Mikael, det finns bilder av den här typen som kan vara fantastiskt erotiska och sensuella utan att bli vulgära och/eller tillgjorda.

Tyvärr känns bilderna på sidan vi talar om som massproducerat skräp. Alla verkar vara tagna efter samma princip, tjejerna står ungefär på samma sätt, lite klyfta här, lite rumpa där, mycket smink och babyolja och så lite kåta blickar från tjejer som precis fyllt 20.

Ja du söte!

/Joakim - som redan har lågt blodsocker.

Re: Föresten...

Liax skrev:
....är det bara jag som tycker bilderna är lika upphetsande som icas väggalmanacka?

Jag tänder också på ICAs väggalmenackor! Skönt att man inte är ensam! Jag började undra om jag var lite pervo! *fortsatt svagt ironisk*

/Pontus

Pontus, jag kommer ihåg när jag var liten och smygtittade i icas väggalmanacka bakom farsans garage. De var grejjer de! *hehehe*

/Joakim - som är jätteallvarlig

ANNONS