Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Västerås någon?

Produkter
(logga in för att koppla)

Roq

Aktiv medlem
Såg att det visserligen fanns några gamla trådar om Västeråsträffar men de var rätt gamla...

Någon som är sugen att sticka ut nån eftermiddag efter jobbet eller nån annan gång och ta lite bilder? Jag och en kompis har varit ute några gånger men ibland skulle jag vilja känna fler med fotointresse eftersom han inte alltid kan komma iväg när jag kan och tvärtom.

Jag bodde i Västerås för några år sedan och var då med i Fotoklubben Aros. En kanonbra klubb där du garanterat hittar folk som delar ditt fotointresse. Ett tips bara.

Jag är numera Enköpingsbo, men som gammal Västeråsare hänger jag gärna med på intressanta fotoutflykter av olika slag.

acke skrev:
Jag bodde i Västerås för några år sedan och var då med i Fotoklubben Aros. En kanonbra klubb där du garanterat hittar folk som delar ditt fotointresse. Ett tips bara.

Jodå, jag har gått med där och de har en del utflykter och aktiviteter men jag är sugen att komma ut oftare än så :)

Enrico och Robert: Det låter bra!
Vi kan väl pejla av med varandra om någon är sugen någon dag så är det bara att bestämma nåt.
Själv har jag inte haft jättehöga krav än så länge utan har tagit några turer ut till naturen i Gäddeholm, fotat lite nere vid Ångkraftverket, testat lite kvällsbilder etc. Gillar att lufta kameran och alltid lär man sig nåt när man tränar.

Har lagt till er som kompisar nu så att det blir lätt att hitta er. Hoppas det är ok.

Sticker gärna ut nån kväll nästa vecka. Kan ons kväll 14/5 och framåt.

/Enrico

Roq skrev:
Jodå, jag har gått med där och de har en del utflykter och aktiviteter men jag är sugen att komma ut oftare än så :)

OK, lycka till i FK Aros! Hälsa gärna till Christer, Carl-Axel, Arne, Thomas, Hans och alla andra.

Roq skrev:
Såg att det visserligen fanns några gamla trådar om Västeråsträffar men de var rätt gamla...

Någon som är sugen att sticka ut nån eftermiddag efter jobbet eller nån annan gång och ta lite bilder? Jag och en kompis har varit ute några gånger men ibland skulle jag vilja känna fler med fotointresse eftersom han inte alltid kan komma iväg när jag kan och tvärtom.

Hejsan!
Jag följer gärna med ut, vore trevligt...

mvh Lasse

Är själv sugen på att träna ta bilder där man får träna panorera. Jag är trött på att ta bilder av barnen som springer och att stå nere vid gatan och träna på bilar är lite småtrist.
Själv kan jag ställa upp med mountainbike i skogsmiljö om nån skulle vilja plåta. Vore kul om jag också kunde ta några bilder då. Ikväll tisdag - Rocklunda eller Badelunda/Anundshög?
Vädret kanske blir dåligt men är det hyggligt så...

Hur går det?

Vill jättegärna följa med för att få inspiration och lära känna lite fotofolk, hojta gärna till i tråden när ni känner för att ge er ut på en fotorunda.

Tänkte "bumpa" denna tråd och se om det fortfarande finns lite Västeråsare som har lust att ta sig ut och leka med kameran nån dag.

Om det visar sig finnas intresse så kan vi hitta nåt kul ställe att träffas på.

//Micke

ni missade typ 8 pers från ett annat fotoforum som var i Västerås igår och fotade.

det straffar sig att hänga på FS alltså ;-)

Mikael: Javisst, jag hänger gärna på. Lägg gärna in förslag på nån eftermiddag/kväll så kan jag se om jag kan hänga på. Den här veckan är det väl tidigast efter 1800-tiden som jag kan.
/Urban

Hojj igen, låter kanon och om vi siktar på typ fredag så kanske vi hinner få ihop lite mer folk som kan vara intresserade. frågan är vart vi siktar att träffas upp, om man ska på stan eller nere mot hamnen eller vart det blir. finns ju en del ställen att vandra på.

Verkar lite tyst från de intresserade i Västerås trakten. Dock om det är lättare att få intresse om man planerar längre fram så kan man ju alltid skjuta på det så man blir lite fler.

Hojj igen, låter kanon och om vi siktar på typ fredag så kanske vi hinner få ihop lite mer folk som kan vara intresserade. frågan är vart vi siktar att träffas upp, om man ska på stan eller nere mot hamnen eller vart det blir. finns ju en del ställen att vandra på.

På fredag kryllar det av studenter och studentekipage i Västerås, så det kan väl var nåt att samlas kring. Bara ett tips, kan nog inte delta själv pga jobb.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar