ANNONS
Annons

Utvecklar vi varandra?

Produkter
(logga in för att koppla)
Har just pratat med en vän, medlem av fotosidan och även en som tagit del av dessa trådar. Vad var reaktionen på detta då - jo nu är det bara att lägga av med att kommentera....Inträdesprov för att få bli medlem kanske????

Om Jag förstår dig rätt Johan, så efterlyser du mer eftertanke i kommentarerna och det är jag helt med på, men oavsett tidigare inlägg som motsäger vad jag ska tycka till om nu.....
så känns det helt klart som att "Nybörjare - göre sig ej besvär" vad gäller kommentarer. (eller bilder heller - de är ju så många...)

Det fanns en pool som hette avancerad bildkritik -kan man inte blåsa liv i en sådan igen? För dem som vill ha mer djuplodande kritik menar jag.

För övrigt så förstår jag egentligen inte problemet? Låt folk skriva som de vill, mår ni dåligt av någons icke konstruktiva kommentar finns alltid möjligheten att avtacka sig deras kommentarer genom att enkelt mail.

////Romana

romhav skrev:
Har just pratat med en vän, medlem av fotosidan och även en som tagit del av dessa trådar. Vad var reaktionen på detta då - jo nu är det bara att lägga av med att kommentera....Inträdesprov för att få bli medlem kanske????

Om Jag förstår dig rätt Johan, så efterlyser du mer eftertanke i kommentarerna och det är jag helt med på, men oavsett tidigare inlägg som motsäger vad jag ska tycka till om nu.....
så känns det helt klart som att "Nybörjare - göre sig ej besvär" vad gäller kommentarer. (eller bilder heller - de är ju så många...)

Det fanns en pool som hette avancerad bildkritik -kan man inte blåsa liv i en sådan igen? För dem som vill ha mer djuplodande kritik menar jag.

För övrigt så förstår jag egentligen inte problemet? Låt folk skriva som de vill, mår ni dåligt av någons icke konstruktiva kommentar finns alltid möjligheten att avtacka sig deras kommentarer genom att enkelt mail.

////Romana

Ja det kanske bara är en pseudofråga/händelse i dina ögon Romana... å det är helt i sin ordning att tycka så...
Svar till dina vänner... 'Var står det att läsa om att sk, Nybörjare göre sig icke besvär..?'

Mvh...

Kan man göra så här då?

Bilder som läggs upp kan inte kommenteras. Det enda man kan göra är att "rösta" för att den ska kunna bedömas i en pool.
När ett förutbestämt antal röster fallit på bilden så hamnar den i poolen och då kan den kommenteras, men bara av dem som från början "röstade" på bilden.

-Jag har inte tänkt igenom det här riktigt, men ville kläcka ur mig idén innan jag glömmer bort den.

Re: Kan man göra så här då?

Tomasz skrev:
Bilder som läggs upp kan inte kommenteras. Det enda man kan göra är att "rösta" för att den ska kunna bedömas i en pool.
När ett förutbestämt antal röster fallit på bilden så hamnar den i poolen och då kan den kommenteras, men bara av dem som från början "röstade" på bilden.

-Jag har inte tänkt igenom det här riktigt, men ville kläcka ur mig idén innan jag glömmer bort den.

Moment 22 om du frågar mig...

Mvh...

Svar till dina vänner... 'Var står det att läsa om att sk, Nybörjare göre sig icke besvär..?'

Jag påstår inte att det står ngnstans! Det är känslan jag och andra får, är vi tillräckligt konstruktiva i våra kommentarer?

Jag vill ändå hävda att energin på att diskutera regler för kommentarer osv borde läggas på annat.

MVH Romana

romhav skrev:

Jag påstår inte att det står ngnstans! Det är känslan jag och andra får, är vi tillräckligt konstruktiva i våra kommentarer?

Jag vill ändå hävda att energin på att diskutera regler för kommentarer osv borde läggas på annat.

MVH Romana

Ja det är min högsta önskan också Romana...
men ibland måste man dra på sig trikåerna å ge sig ut på brottnings-mattan för saker man tycker är viktiga... det är en del av livet...

Mvh

Kan vi inte försöka att hålla den här diskusionen på ett konstruktivt plan. Utgångspunkten är ju att alla får kommentera som de vill. Därefter kan vi komma med förslag på regler som ska gälla i särskilda poler eller på annnat sätt ska gälla bara för de av oss som vill.

mvh

Johnnie

romhav skrev:

Läs gärna mitt tidigare svar till Eva Janson i den här tråden. Nybörjarkommentarer är lika betydelsefulla som någon annans och kan dessutom ge nya infallsvinklar som inbitna fotoentusiaster kanske inte tänkt på.

/Johan

Tomasz skrev:
[Moment 22 om du frågar mig...]

På vilket sätt menar du?

Ja moment 22 snacket från min sida bygger på en tes som tagits upp i en liknande tråd... å Jag tror tyvärr bara att det är å krångla till det hela... å att vi i en förlängning löper stor risk för att vara tillbaka på ruta ett (1)

Mvh

Senast ändrad:
hansen2 skrev:
FS har en ökad tendens att likna Lunarstorm, Wildawebben osv - mycket oroväckande.

Är det verkligen bildkommentarerna du tänker på då?
Jag associerar mer dom tendenserna till en del trådar/forum samt hur en del beter sig där.

Dessutom kan ju betonas att Lunarstorm har mest tonåringar som medlemmar medan FS har mest vuxna. Så ja, jag håller med dig att det är oroväckande om FS börjar domineras av liknande beteende. Man kunde tro att de flesta här borde ha vuxit ifrån det.

//Liza

Canonliza skrev:
Jag associerar mer dom tendenserna till en del trådar/forum samt hur en del beter sig där.

Dessutom kan ju betonas att Lunarstorm har mest tonåringar som medlemmar medan FS har mest vuxna. Så ja, jag håller med dig att det är oroväckande om FS börjar domineras av liknande beteende. Man kunde tro att de flesta här borde ha vuxit ifrån det.

//Liza

Ja, då var tråden tillbaka på samma nivå som den förra...

dunberg skrev:
Ja, då var tråden tillbaka på samma nivå som den förra...

Va?

//Liza

Edit: Jag ställde en fråga hur han menade med sin association till Lunarstorm. Sen en kommentar på hur jag ser på det och hur jag associerar. Jag är varken irriterad, hånfull eller ironisk. Jag fattar inte din koppling alls.

Canonliza skrev:

//Liza

Men Lisa då är det väl ganska så befogat att påpeka att även Vuxna kan skriva sött, wow å liknande på FS å dessutom komma undan med det... eller..?

Mvh...

elmfeldt skrev:
Intressant inlägg och vi tar till oss. Vi sitter inte och avvaktar, utan denna grunddiskussion är något som vi nästan alltid diskuterar på våra möten. Vi skulle gärna se lite kreativa input på hur lösa det hela.

Fler förslag, David:

Varför ha antalet givna/mottagna kommentarer angett på varje medlems profilsida, den informationen är ganska ointressant?

Varför inte lyfta bilden även här genom att ersätta informationen med 2-3 tumnaglar som medlemmen väljer själv för att ge smakprov på vad som finns att titta på.

De avgivna kommentarerna är dock intressanta att komma åt men inte antalet. De kommentarer man erhållit syns under bilderna.

/Johan

Canonliza skrev:

Jag tänker först och främst på bildkommentarerna. Jag störs inte alls lika mycket om/när det det spårar ur i forumen eftersom bild- och forumdelen är åtskild. Men när den här kulturen börjar sprida sig bland våra bilder blir den i princip omöjligt att undvika.

/Johan

Gunnlaug skrev:
Men Lisa då är det väl ganska så befogat att påpeka att även Vuxna kan skriva sött, wow å liknande på FS å dessutom komma undan med det... eller..?

Mvh...

Jag förstår inte vad du menar nu. Klart vuxna kan skriva så. Jag tänker inte på "sött, wow" mm överhuvudtaget när jag tänker på Lunarstorm.

Dessutom var mitt inlägg en fråga till Johan ang hur han menade samt min input till det han sa.

//Liza

hansen2 skrev:
Jag tänker först och främst på bildkommentarerna. Jag störs inte alls lika mycket om/när det det spårar ur i forumen eftersom bild- och forumdelen är åtskild. Men när den här kulturen börjar sprida sig bland våra bilder blir den i princip omöjligt att undvika.

/Johan

Jag håller inte riktigt med dig, men okej. Kan du definiera vad du menar med
"Lunarstormkultur"?
Jag frågar för om det är språket du tänker på, tex "wow, coolt" osv så är det ju ord även vuxna använder.

//Liza

hansen2 skrev:
Fler förslag, David:

Varför ha antalet givna/mottagna kommentarer angett på varje medlems profilsida, den informationen är ganska ointressant?

Varför inte lyfta bilden även här genom att ersätta informationen med 2-3 tumnaglar som medlemmen väljer själv för att ge smakprov på vad som finns att titta på.

De avgivna kommentarerna är dock intressanta att komma åt men inte antalet. De kommentarer man erhållit syns under bilderna.

/Johan

Ja, det är ju ett helt nytt tänk med tumnaglar där. Kanske vore något faktiskt!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar