Annons

Utskrift från PS

Produkter
(logga in för att koppla)

ELe

Aktiv medlem
Hej!

Då jag skriver ut bilder på A4-papper från PS (5.0.2) så får jag dem snett på pappret. Framförallt är det irriterande med liggande bilder då marginalen skiljer sig åt.

Jag har jagat runt i menyerna både för skrivaren och PS utan att ha lyckats justera utskrifterna.

Är det någon som har tips hur man gör för att styra bildens position på pappret?

MVH

ELe skrev:
Hej!

Då jag skriver ut bilder på A4-papper från PS (5.0.2) så får jag dem snett på pappret. Framförallt är det irriterande med liggande bilder då marginalen skiljer sig åt.

Jag har jagat runt i menyerna både för skrivaren och PS utan att ha lyckats justera utskrifterna.

Är det någon som har tips hur man gör för att styra bildens position på pappret?
Snett? Låter underligt. Kan du inte rotera bilden 90 grader innan utskrift då?

Har du kollat i P-shops hjälpavsnitt? Finns under Hjälp-menyn.
Annars kan du ju alltid konsultera manualen.

File -> Print with Preview (CTRL+P)
Där kan du lägga utskriften var du vill på A4 pappret.

File -> Page Setup (SHFT+CTRL+P)
För att sätta Stående eller liggande utskrifter.

Hoppas detta var någon hjälp!

/Patrik

Hej!

När jag skriver snett menar jag förskjutet i sidled. Hela bilden ligger ca 1 cm till vänster.

Det är inget photoshopproblem, det är skrivaren som avgör var utskriften skall läggas ut. Så en nödvändig komplettering är; Vad använder du för skrivare?

hade samma problem

Jag hade samma problem. Jag testade att ändra i print-preview-läget och därefter har jag fått utskrifterna vad jag ville. Det är nog inte själva skrivaren det är fel på.

Om du har PC, välj utskriftsformat och klicka på egenskaper för skrivaren. Sedan kan man välja, "Layout" och "Fit to page", iaf om man som jag har en Epson. Då förminskas bilden några procent, men man får samma höger- och vänstermarginal.

/Jörgen

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar