Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Utrustning till 5DmkII

Produkter
(logga in för att koppla)

Oliviero

Aktiv medlem
Jag fick precis hem min nya kamera men fick bara kamerahuset och ett batteri som verkar vara helt tomt.

Det jag behöver är ett nytt batteri av modell LP-E6 (bra att ha två), en laddare typ LC-E6 samt två minneskort (helst 16Gb).

Var får jag lättast tag på denna utrustning? Billigast? I lager?

Hade tänkt testa kameran nu i helgen men det verkar som om jag får vänta till nästa vecka =(

Jag fick precis hem min nya kamera men fick bara kamerahuset och ett batteri som verkar vara helt tomt.

Det jag behöver är ett nytt batteri av modell LP-E6 (bra att ha två), en laddare typ LC-E6 samt två minneskort (helst 16Gb).

Var får jag lättast tag på denna utrustning? Billigast? I lager?

Hade tänkt testa kameran nu i helgen men det verkar som om jag får vänta till nästa vecka =(

Kolla med kungsholmsfoto, de hade batteriet i lager förra veckan. Det låter väldigt konstigt att du inte fick laddare med. Varför fick du inte det?

Minneskort kan du ju köpa vart som helst, kolla på prisjakt.

Jag kommer nog att välja original batterier för att kunna se batteristatus på kameran. Har även hört att andra batterier inte passar till Canons laddare men detta är än så länge bara ett rykte.

Håller med. Köp originalbatteri. Fulladdat räcker ett till 600+ bilder, dvs mer än tillräckligt för vilken fotodag som helst, i mitt liv åtminstone.
Ibland glömmer man ju ladda ändå. Ett reserv utifall-battteri är inte fel. De hundringar man tjänar på ett piratbatteri är dumsnålt sparade pengar tycker jag. Alla mina piratbatterier till min D10 har varit sämre än original och är i princip döda idag, efter några år.

Minneskort är beställda så det ordnar sig.

Laddare och batterier däremot har visat sig vara ett problem. Jag ringde till Kungsholmsfoto men de hade inget alls. Cyberphoto har laddare i lager men batterierna finns ingenstans.

Har du provat Mattssons Foto i Lund?
Jag mfl kollegor har köpt batterier där.
046 148500

Det var tydligen inget dom lagerförde än så länge.

Nu har jag beställt en laddare från Cyberphoto så förhoppningsvis får jag den nu till veckan och kan börja använda kameran. I värsta fall får det bli ett pirat-batteri.

Minneskort är beställda så det ordnar sig.

Laddare och batterier däremot har visat sig vara ett problem. Jag ringde till Kungsholmsfoto men de hade inget alls. Cyberphoto har laddare i lager men batterierna finns ingenstans.

Fotovideo Stockholm hade iaf när jag besökte butiken för några dagar sedan ett antal batterier till just 5Dmk2 i lager.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar