ANNONS
Annons

Utmaning - Uppsala

Produkter
(logga in för att koppla)
goranlin skrev:
Här kommer en riktigt enkel bild (tror jag)!

Ja den här bilden var lite enklare. Den här gången var det Saluhallen som var utmaningen.
För den förra bilden kuskade jag runt halva Uppsala för att hitta men den var för svår för mig. Jag tror att den gatan Siw hade httat sin bild på var den enda JAG inte varit in och tittat på.

Bilagor

• saluhallen.jpg
    saluhallen.jpg
    44 KB · Visningar: 162
Denna kanske blir svårare men den uppmärksamme kanske har lagt märke till denna tyngdlyftare.

Bilagor

• tyngdlyftare.jpg
    tyngdlyftare.jpg
    43.6 KB · Visningar: 159
Tyngdlyftaren tar i allt vad han kan utanför entren till Stadsbiblioteket.

Bilagor

• utmaning-2007-001.jpg
    utmaning-2007-001.jpg
    33.5 KB · Visningar: 145
Eftersom det är uppenbart att det är samma motiv så skickar jag in en ny bild så ni kan ge er ut på stan direkt.

Här kommer den

Bilagor

• utmaning-2007-002.jpg
    utmaning-2007-002.jpg
    24.3 KB · Visningar: 145
Denna gång hade Henrik varit på Klostergatan och fotograferat en del av restaurangen Paparazzis skylt över fönstret. Brukar hänga där på kvällarna och fotografera Uppsalas kändiselit när de lämnar restaurangen;) Skämt åt sidå, däremot kände jag mig lite dum när de som arbetar inne i resturangen kollade in mig när jag stod och fota deras skylt. Ni vet väll att fenomenet paparazzi har fått sitt namn från fotografen Paparazzo i filmen La dolce vita där Anita Ekberg medverkar.

Bilagor

• paparazzi.jpg
    paparazzi.jpg
    88.3 KB · Visningar: 274
En central tegelvägg

Här kommer nästa bidrag.

Bilagor

• tegelvägg.jpg
    tegelvägg.jpg
    98.8 KB · Visningar: 262
Ledtråd

Gå den kortaste vägen mellan mina två senaste utmaningsbilder så hittar ni denna tegelvägg.

Jaha då var tiden ute. Två veckor har gått och jag antar att bilden var för svår trotts ledtråd. Tegelväggen hittar ni på Klostergatan mellan Östra Ågatan och Svartbäcksgatan (Gågatan).

Bilagor

• central tegelvägg.jpg
    central tegelvägg.jpg
    59.8 KB · Visningar: 221
Vägvisare

Eftersom den förra bilden var för svår så ger jag er ett tipps för denna bild. Ta en Uppsalakarta och en passare, mät ut avståndet från minst två helst tre av sevärdheterna på skylten och gör cirklar på kartan, där sträcken möts där står skylten. ;) Lycka till denna gång.

Bilagor

• vägvisare.jpg
    vägvisare.jpg
    46.7 KB · Visningar: 218
Hittade den utan passare och karta i korsningen Östra Ågatan - Bangårdsgatan

Bilagor

• 07-05-29forum.jpg
    07-05-29forum.jpg
    60.6 KB · Visningar: 199
Det där är ju nästan för lätt Siw. =)
Tror tyvärr inte jag hinner ut imorgon och fota, men vi får se.

Rätt svar är baksidan på Carolina Rediviva / Johan

Bilagor

• _mg_9078.jpg
    _mg_9078.jpg
    61.5 KB · Visningar: 167
Ny utmaning

Här kommer min bild, vart har jag varit / Johan

Bilagor

• _mg_9131.jpg
    _mg_9131.jpg
    77.9 KB · Visningar: 134
Samma staty?

...annan vinkel. Kom inte exakt ihåg från vilket håll den var fotad. Men det är den skruvade metallskapelsen i Odinslund. Är det godkänt?

Bilagor

• odinslund.jpg
    odinslund.jpg
    48.3 KB · Visningar: 120
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar