ANNONS
Annons

Utmaning - Uppsala

Produkter
(logga in för att koppla)
Grattis Henrik.
Kul att du noterade den grekiska resturangen i bakgrunden. När jag valde vinkeln på motivet hade jag som tanke att det blåa på resturangen skulle finnas med i bild. Kanske skulle det ge en ledtråd till någon. Nu väntar jag på nästa utmaning.

Den här gången visste jag var bilden var tagen. Bara att bege sig dit. Båten låg kvar och jag tror t.o.m det är några bilar som är samma som på din bild.
/Siw

Jag gillar alla färgfält som finns i bilden, motivet föreställer alltså silos mm vid Nordmills, för att ta bilden får man stå på andra sidan Fyrisån vid Studenternas IP.

Lägg in nästa bild, Siv.

Här kommer min bild.
Jag tror att det är rätt motiv jag hittat. Det fanns nämligen 4 stycken att välja på men jag är nästan säker på att den här är samma som Siw fotograferat. vinkeln är möjligtvis lite annorlunda eftersom trädet inte reflekteras i fönstret. Det är den längst till vänster jag fotograferat.

Vad säger du Siw?

Bilagor

• bild 001-400.jpg
    bild 001-400.jpg
    59.7 KB · Visningar: 156
Bravo Johan!
Det var snabbt jobbat.
Jag trodde att det skulle vara lite svårt att hitta rätt.
Det stämmer att det är den längst till höger.
Huset finns vid Vaksala torg. Mitt emot Vaksalaskolan och bredvid Konserthuset.

Din tur Johan

/Siw

Ok. Här kommer nästa utmaning.

Om ni skyndar er kanske ni tar den innan dagen är slut.

Bilagor

• utmaning2 010-400.jpg
    utmaning2 010-400.jpg
    59.3 KB · Visningar: 275
Kolla in utmaning-Ulricehamn där går utmaningen i rasande fart. Bara igår 6 utmaningar avklarade. Kanske något att sträva efter för oss i Uppsala. ;)

Det här var inte fullt så enkelt som jag trodde först.
Det är alltså gamla Stadsbiblioteket på Östra Ågatan.

/Siw

Bilagor

• 070423forum.jpg
    070423forum.jpg
    96.1 KB · Visningar: 247
Bra gjort Siw. Ni trodde väll inte att det bara var att gå till stadsbiblioteket och ta ett kort. Lite klurigare måste det ju vara. ;)

OK Göran!
Bilar kan vara svåra att undvika.
Du tog väl säket någon ny spännnande bild till oss i dag som du kan fortsätta med.
/Siw

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar