Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Utmaning - Uppsala
- Trådstartare l-malmqvist
- Start datum
goranlin
Aktiv medlem
KattenPejst skrev:
Motivet finns att hitta mitt i Stadsträdgården, jag tror statyn heter Systrarna. I bakgrunden syns den grekiska restaurangen på andra sidan Fyrisån. Ny bild kommer snart.
Ja, den heter så. Den är gjord av Stig Blomberg 1947 enligt http://www.artinuppsala.com/public/outdoor/staty/_stadsp.html
KattenPejst
Aktiv medlem
KattenPejst
Aktiv medlem
Jag gillar alla färgfält som finns i bilden, motivet föreställer alltså silos mm vid Nordmills, för att ta bilden får man stå på andra sidan Fyrisån vid Studenternas IP.
Lägg in nästa bild, Siv.
Lägg in nästa bild, Siv.
Jolö
Aktiv medlem
Här kommer min bild.
Jag tror att det är rätt motiv jag hittat. Det fanns nämligen 4 stycken att välja på men jag är nästan säker på att den här är samma som Siw fotograferat. vinkeln är möjligtvis lite annorlunda eftersom trädet inte reflekteras i fönstret. Det är den längst till vänster jag fotograferat.
Vad säger du Siw?
Jag tror att det är rätt motiv jag hittat. Det fanns nämligen 4 stycken att välja på men jag är nästan säker på att den här är samma som Siw fotograferat. vinkeln är möjligtvis lite annorlunda eftersom trädet inte reflekteras i fönstret. Det är den längst till vänster jag fotograferat.
Vad säger du Siw?
Bilagor
Jolö
Aktiv medlem
Jolö skrev:
Det är den längst till vänster jag fotograferat.
Ursäkta jag kan inte skilja på höger och vänster längre.
Jag menar den längst till höger.
KattenPejst
Aktiv medlem
En ledtråd vore bra. Kommer nog att finnas en hel del fotografer på stan idag...
goranlin
Aktiv medlem
siwmag skrev:
Ledtråd:
Litet torg, nära stort torg vid en viss snickares gata.
/Siw
Det blev inte exakt samma vinkel och en bil stod i vägen men det duger nog ändå?
Bilagor