ANNONS
Annons

Utmaning Malmö

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag visste inte att den föreställde Gösta Ekman, bara att det var hans fru som gjort den. Ann-Louise Ekman, heter hon så?

Nej, statyn var provocerande på grund av tårarna.

Måste man ha samma vinkel ? :)... hehe... det är ju så roligt att fuska med bilder som man tar från arkivet ;-) Vad säger du "cecber", eftersom du startade tråden kan du kanske bevilja ett undantag? ;-)

Texten är föresten skriven på ryska, uttalas "svabåda" och betyder "frihet" ... om det nu var någon som var intresserad :)

Vinklar

Vi har inte varit så noga med vinklarna hittills. Huvudsaken är väl att man kan se att det är samma motiv tycker jag.

Kör på! Själv har jag ingen aning om var det kan vara så jag väntar med spänning.

Re: Vinklar

cecber skrev:
Vi har inte varit så noga med vinklarna hittills. Huvudsaken är väl att man kan se att det är samma motiv tycker jag.

Håller med även om det kan vara roligt om man lyckas. Ett litet "plus-i-kanten" för det kanske? Men godkänt även om det skiljer lite i vinkel? :)

Ok.. då kör jag en liten fuskning till med ytterligare en arkivbild... är man lat så är man.
Byggnaden är "Orkanen" alias nya lärarhögskolan vid inre hamnen (motsatt sida av skeppsbron).

Bilagor

• img_7064s.jpg
    img_7064s.jpg
    40.8 KB · Visningar: 1,417
SixBySix skrev:
Ok.. då kör jag en liten fuskning till med ytterligare en arkivbild... är man lat så är man.
Byggnaden är "Orkanen" alias nya lärarhögskolan vid inre hamnen (motsatt sida av skeppsbron).

Duger denna? Orkanen till vänster i bild och fyren, ja, till höger! :)

Bilagor

• crw_5441.jpg
    crw_5441.jpg
    30.1 KB · Visningar: 1,405
Det var inte dåligt att få med 2 objekt på en och samma bild David. Synd bara att du svarade på mitt svar ;-) Sorry... jag dröjde lite med att lägga upp min nya bild är den bild som skall vara nya gåtan.
Hoppas den kan vara något att bita i istället. Eftersom det varit mycket hus, och lite statyer (vilka varit en mycket trevlig omväxling) tänkte jag kasta in er i snårskogen ;-) Eftersom det är ett lite udda ställe godtages bilder helt valfria vinklar. Enda kravet är att den huvudsakliga grönsaken (så att säga) är med :)
Lycka till !!

Bilagor

• img_3388s.jpg
    img_3388s.jpg
    82.2 KB · Visningar: 1,403
hihi, det vet jag ju också var det är. Jag promenerar helt för mycket i malmö.
Tja, någon annan hinner väl dit. Får ta med mig kameran imorgon och vara mer allert.

Jaha ja... eftersom jag liksom Patrik varit ute o spatserat en del i Malmö så visste jag direkt. Synd bara att häcken brunnit ner!

Bilagor

• mar_3130.jpg
    mar_3130.jpg
    83.6 KB · Visningar: 1,399
Sorry, i all hast så glömde jag skriva vart det är... Borta vid mölleplatsen finns det en trädgårdsodling. Där är det. Jättetrevligt ställe om sommrarna. Där finns t.o.m. ett litet mysigt café. Hit ska man gå om man vill fota blommor med macro!

... Dåså, då passar jag på att lägga upp nästa bild då... Denna måste va svår!

Bilagor

• mar_0597.jpg
    mar_0597.jpg
    42.8 KB · Visningar: 1,379
En liten utveckling av "grönsaksbilden" för Inger. Stället tror jag kallas för de "hemliga" trädgårdarna. De ligger på baksidan av Malmöhus slott i slottsparken. Det är faktiskt en enormt fin häck. Går man in i trädgårdarna kan man gå på baksidan igenom "valven" av grönska. Med jämna mellanrum designas trädgårdarna om. Alla har ett tema. Rosenträdgården är väl den som är finast på hösten. Och som sagt, trädgårdskafét är väldigt mysigt på sommaren.
En liten plätt som många missar är den lilla men ack så fina trädgården som ligger på baksidan av möllan, mot kanalen. Kika in på baksidan och njut! :)

Tack Niclas :)
Jag vet var odlingsträdgården är men jag kände inte igen denna bild. Jag får nog ta och promenera där mer. Där är väldigt vackert, speciellt på hösten!

schmunk skrev:
Denna måste va svår!

Inte för en gammal hundägare!
Bilden är tagen vid hundrastplatsen på Ribban.
Så här såg det ut vid 17-tiden ikväll.

(Nu ska jag på fest. Är det rätt kör jag på med ny bild inatt! hick)

Bilagor

• trådrulle.jpg
    trådrulle.jpg
    64.2 KB · Visningar: 1,208
Senast ändrad:
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar