Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Utmaning Malmö

Produkter
(logga in för att koppla)
Snyggt jobbat Peter ... Du han först ändå... :) Jag fick idén att om jag ändå har möjlighet att få lägga upp ett par bilder här så borde det vara från platser som är väldigt fina miljöer att fotografera på. För att ge små tips om smultronställen för foto så att säga.

Mycket riktigt var bilden från "Fiskehoddorna". Jag tror att själva huset är "garveriet" men jag är inte helt säker. För de som inte varit här rekomenderas absolut en liten avstickare nästa gång. Miljön är helt annorlunda den runt omkring i stora stan. En underbar plats... om än med särpräglad doft av fisk ;-) (Ligger på västra änden av Malmöhusvägen).

PatrikPolly skrev:
Helt rätt. Du kunde ju sträckt på dig så att du fick samma vinkel som jag :)

Din tur.

Hehe.. jag försökte så gott jag kunde men sträckte mig så förbaskat i ryggen. :)

Nåväl. Här kommer nästa bild tagen inifrån en butik. Men var ligger den?

Bilagor

• 051106_3b.jpg
    051106_3b.jpg
    42.2 KB · Visningar: 1,569
Hej!

Javisst var det gamla IP, tycker hallen har en viss charm... Gillar verkligen den gamla entrén som nu mossat igen...

Men oj, den senaste var inte så lätt...
Är det fusk om man använder Hitta.se???

Natti!

Hälsningar,
Peter

Huset jag sitter i är nästan med på bilden men kameran jag brukar ha liggande här på kontoret är på reparation.

En relativt ny (väl?) butik på Davidhalls torg. Mysigt torg det där, men när skall de ta bort parkeringen??

Laddar upp en ny utmaning när jag ätit lunch.

Bilagor

• _mg_1451.jpg
    _mg_1451.jpg
    70.1 KB · Visningar: 1,532
cecber skrev:
En relativt ny (väl?) butik på Davidhalls torg. Mysigt torg det där, men när skall de ta bort parkeringen??

Visst är det Davidhalls torg. Vet inte riktigt hur länge butiken funnits där men ganska nyöppnad är den iaf. Kör på!

Det här var en svår en! Men, eftersom jag bara råkade gå förbi platsen igår och av en slump lägga märke till gubben så visste jag direkt och tog kosan dit för att fota. ;)

Jag vet inte vem statyn ska föreställa, men den står nere vid kanalen precis framför huset som är till salu för 15 miljoner.

Bilagor

• mar_3118.jpg
    mar_3118.jpg
    53.5 KB · Visningar: 1,565
Hur kan ni vara så snabba? Jobbar ni inte?
Jag vill ju också vara med. Ni får dra er ut mot mitt håll.. hihi!

Statyn

Det är Gösta Ekman i egen hög person som står staty. Det är hans fru som gjort statyn och den väckte ganska heta känslor när den sattes upp, först i Limhamn.

Re: Statyn

Sail skrev:
Det är Gösta Ekman i egen hög person som står staty. Det är hans fru som gjort statyn och den väckte ganska heta känslor när den sattes upp, först i Limhamn.

Ja, det är en spännande historia bakom statyn, den fick flytta runt rätt mycket i Malmö eftersom folk blev så provocerade. Ni som inte har tittat på den borde göra det, det kommer faktiska vattentårar ur ögonen.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar