Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Utmaning Enköping

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag hade nån svag känsla av att jag sett det där "takräcket"... kanske vid Paushuset? Jomenvisst!
 

Bilagor

  • 3766_tn.jpg
    3766_tn.jpg
    74.1 KB · Visningar: 371
Till nästa uppgift då:

Någon gång, någonstans i Enköping verkar någon hämtat inspiration från Tyrolen... vad är detta, och var finns det?
 

Bilagor

  • 3767_tn.jpg
    3767_tn.jpg
    77.2 KB · Visningar: 344
Jag undrar om det inte är bättre att man gissar var en bild är tagen och den som gissar rätt får då lägga upp en ny bild?

Personligen tycket jag det känns lite jobbigt att behöva ta sig till en plats för att ta kort för sedan lägga upp liknande bild för sedan lägga upp en annan ny. Tror dessutom det skulle vara livligare i trådarna.

Många vet kanske var många av bilderna är tagna men som kanske inte kan vara med i leken pga att man kanske inte orkar eller har tid med att ta sig dit där en bild är taget.
 
Jag tycker nog svaret ska vara i form av en bild. Enköping är inte så stort... plus att detta är ett foto- och bildforum.

Dessutom behöver det ju inte vara exakt "samma" bild. Det kanske inte framgick av trådstarten? Det viktiga är ju att det är rätt motiv, däremot får det gärna vara din egen tolkning av motivet. Så som jag gör i mina svar, jag tar ju inte exakt samma bild som den som postat utmaningen. Jag tycker det är kul att se andras bilder helt enkelt.

Vill man bara gissa platsen så finns ju redan tråden "Gissa platsen".
 
Sådärja, nu har jag kommit "hem" igen efter en hundvecka på jobbet.

Det är transformatorstationen vid kraftgatan som står "bland stenar där barn jag lekt". Äppelträden verkar inte finnas kvar på området...
 

Bilagor

  • IMG_3974.jpg
    IMG_3974.jpg
    29.3 KB · Visningar: 308
Då ska vi se om ni fixar den här.
Tips: Kolla in detaljer i bilden så hittar ni en och annan ledtråd.
 

Bilagor

  • IMG_3978.jpg
    IMG_3978.jpg
    29.5 KB · Visningar: 304
Jag tycker nog svaret ska vara i form av en bild. Enköping är inte så stort... plus att detta är ett foto- och bildforum.

Dessutom behöver det ju inte vara exakt "samma" bild. Det kanske inte framgick av trådstarten? Det viktiga är ju att det är rätt motiv, däremot får det gärna vara din egen tolkning av motivet. Så som jag gör i mina svar, jag tar ju inte exakt samma bild som den som postat utmaningen. Jag tycker det är kul att se andras bilder helt enkelt.

Vill man bara gissa platsen så finns ju redan tråden "Gissa platsen".

OK sorry. Hade en idé bara då jag själv har en del bilder från Enköping som man skulle kunna bjucka på men mindre möjlighet att ta mig till diverse platser. Kände till exempel igen Paus-huset ganska direkt.:) Samt de där stenbollarna eller vad man ska säga.

Vill man bara gissa platsen så finns ju redan tråden "Gissa platsen".

Vilken tråd syftar du då på? Någon direktlänk du kan bjucka på?
 
Klocktornet vid St Olofs kyrkogård:
 

Bilagor

  • 2009-10-30 195202 3904, utmaning Enköping_tn.jpg
    2009-10-30 195202 3904, utmaning Enköping_tn.jpg
    27.7 KB · Visningar: 368
Nästa utmaning: var finns detta:
 

Bilagor

  • 2009-10-30 200108 3906, utmaning Enköping_tn.jpg
    2009-10-30 200108 3906, utmaning Enköping_tn.jpg
    14.8 KB · Visningar: 364
Hehe, det där kände jag igen ganska direkt och råkade redan ha en bild. Då kan man vara med här med då :) Kanske i och för sig taget från framsidan? :)

Nästa bild nedan,var är den tagen:
 

Bilagor

  • 1.jpg
    1.jpg
    17.1 KB · Visningar: 340
  • 2.jpg
    2.jpg
    16.9 KB · Visningar: 340
EHBs reklampelare vid vid gamla slånbärsvägen (vad nu den heter nuförtiden), i hörnet mot rondellen vid Västerås utfarten.
 

Bilagor

  • IMG_3992.jpg
    IMG_3992.jpg
    71.1 KB · Visningar: 317
Oj, håller nästan på att glömma min egen tråd...

Det där är ju betongfåtöljen längs åpromenaden:
 

Bilagor

  • 1_tn.jpg
    1_tn.jpg
    53.2 KB · Visningar: 333
Ny utmaning då, men denna kanske är för svår? Såhär såg det ut för nån dryg månad sedan, så frågan är var det är samt hur det ser ut idag?
 

Bilagor

  • 2_tn.jpg
    2_tn.jpg
    68 KB · Visningar: 297
Nej det kanske var för svårt... det var träden utanför skolparken vid Postrondellen:
 

Bilagor

  • 2009-12-05 123516 4526_tn.jpg
    2009-12-05 123516 4526_tn.jpg
    47.2 KB · Visningar: 308
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.