Förväntningar
Efter att ha läst igenom denna tråd kan jag inte hålla mig.
Kvalite´t är när en kunds förväntningar infrias och helst överträffas lagom mycket så att kunden känner sig nöjd och vill komma tillbaka.
En affär tar inte slut bara för att jag går från affären med varan i handen. Lika viktigt är att supporten uppfyller alla mina förväntningar. Då vill jag inte att "proffsen" kommer och glider före mig i kön. Inte nog med att du som proffs har fått en ordentlig rabatt, upp till 40%, du får din kamera åtgärdad inom 24 timmar och klara verkstaden inte det får du låna en kamera.
När jag tyckte att DSLR hade utvecklats till något som jag ville ha, Nikon D70, började jag dammsuga internet på information.
Började med att drömma om en Canon 20D men efter att ha läst vilka problem det var med supporten på det märket var den inte lika intressant längre.
Mina drömmar började mer och mer gå över till Nikon D70 och när sedan D70s kom var det nära. Vad Nikon föll på var leveransproblem, logistikproblem i Holland. När jag har bestämt mig för en sak vill jag kunna köpa den omgående, inte vänta 4-6 månader.
Som tur var har en arbetskamrat en KM D7D som jag har klämt och känt på, "en riktig kamera".
När så Expert gick ut med sitt erbjudande förra veckan var det inget att fundera på. Nu är det bara att hoppas på att ett litet märka, KonicaMinolta, inte går och blir "uppätna" av stora mäktiga Sony.
Dock, min erfarenhet av Sony är bara goda, allt från produktutbudet till supporten.
Därför blev det en KM D7D - inte lika mycket "skitsnack" här på Fotosidan.se om dålig support och att sitta utan kamera i månader.
Ni som går i inköpstankar, tänk till före, även din kamera kan hamna på en verkstad och då vill du gärna ha den tillbaka med vändande post, eller???