Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

USA eller lokal butik?

Produkter
(logga in för att koppla)
paul innergård skrev:
Bara om du handlar direkt i butik eller skickar efter från typ samma region. Postorder från Sverige renderar tull och moms på sammanlagt ca 32 % av totala priset och frakten. Rätt räknat blir följande. Priset x dollarvärde + frakt x 1,32. Sen är jag osäker på om det verkligen är 25 % moms även på fraktavgiften, tull är det definitivt. Mitt sätt att räkna bjuder i alla fall inte på några negativa överaskningar.

Det tråkiga är ju bara att varken B&H eller Adorama har den (70-200) inne i lager. Jag vill ju ha den i handen senast 29e maj... Nu vet jag att Nikon Sverige har några få på lager och att jag kan få en inom kort.
 
Rockoholic skrev:
Det tråkiga är ju bara att varken B&H eller Adorama har den (70-200) inne i lager. Jag vill ju ha den i handen senast 29e maj... Nu vet jag att Nikon Sverige har några få på lager och att jag kan få en inom kort.
Det skiljer dock ca fyra tusen bara på 70-200 2,8. Släng ut en forumfråga om vilka andra bra butiker i USA som man kan handla ifrån. Någon måste ju ha den på lager.
 
ErlandH skrev:
Jag skulle tro att man får en hel del service och reparationer (om det skulle behövas) för 4000 spänn. Den avgörande frågan är väl tillgängligheten. Har butiken inte grejerna till salu, så...

Eftersom jag nyligen haft min kamera på service så kan jag meddela att man får inte särskilt mycket service för 4000:-. Eller mera rätt så behövs det inte särskilt mycket fel för att dom pengarna ska gå åt. Jag tyckte jag hade lite glapp i överföringen mellan kamera och objektiv och Nikon tyckte det mesta var vint och snett och ville byta ut en massa prylar.

Nu hade iofs inte garantin täckt dessa skador, men väl en försäkring...

/Maverick
 
Maverick skrev:
Eftersom jag nyligen haft min kamera på service så kan jag meddela att man får inte särskilt mycket service för 4000:-. Eller mera rätt så behövs det inte särskilt mycket fel för att dom pengarna ska gå åt. Jag tyckte jag hade lite glapp i överföringen mellan kamera och objektiv och Nikon tyckte det mesta var vint och snett och ville byta ut en massa prylar.

Nu hade iofs inte garantin täckt dessa skador, men väl en försäkring...

/Maverick

Lite lustigt Maverick, är det inte du som ofta klagar på att din Mac går sönder av sig själv? Har du samma problem med din kamera nu också? :)
 
Det är moms på frakten och speditörerna tar ut 100kr i expedtions avg. Tror det finns minst 10 trådar i detta forum som avhandlar avgifterna vid import...
 
paul innergård skrev:
Det skiljer dock ca fyra tusen bara på 70-200 2,8. Släng ut en forumfråga om vilka andra bra butiker i USA som man kan handla ifrån. Någon måste ju ha den på lager.

Det verkar bli ett begagnat sådant istället. Har första tjing på ett mer eller mindre oanvänt som är ett halvår gammalt. Svensksålt dessutom :p
 
Akerstrom skrev:
Lite lustigt Maverick, är det inte du som ofta klagar på att din Mac går sönder av sig själv? Har du samma problem med din kamera nu också? :)

Jo, fast min nikon får ju, till skillnad från min mac, stå ut med en del. Min mac är inte att tänka på att ta med sig ut i fält. Kunde lika gärna köpt en stationär modell istället.

Men på vilket sätt är det lustigt? Jag finner det inte det minsta lustigt...

/Maverick
 
Maverick skrev:
Jo, fast min nikon får ju, till skillnad från min mac, stå ut med en del. Min mac är inte att tänka på att ta med sig ut i fält. Kunde lika gärna köpt en stationär modell istället.

Men på vilket sätt är det lustigt? Jag finner det inte det minsta lustigt...

/Maverick
Håller med. Det är allt annat än lustigt när tekniken krånglar. Jag blir vansinnig när prylarna inte fungerar.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.