Calle Camp
Aktiv medlem
Chat med Nikon idag
Daniel U: Hej jag heter Daniel U. Hur kan jag hjälpa dig?
Calle Camp: Vill veta leveranstid på D800, mao när den kommer att finnas i butik
Daniel U: Tyvärr har jag ingen datum på när leveranser sker och vet ej vilka butiker som fått eller inte.
Calle Camp: Vem kan man fråga för att få ett svar
Daniel U: När det gäller butikernas lager så har vi ej tillgång till deras saldo.
Calle Camp: Det vet jag, men någon hos er måste veta när det kommer in och när de distribueras
Daniel U: Det kommer in kameror hela tiden och de skickas så fort de kommer.
Calle Camp: Till vem skickas de till
Daniel U: De skickas till de återförsäljare som har lagt ordrar.
Calle Camp: OK, vilka har fått den senaste veckan i Gbg-området
Daniel U: Den informationen är konfidentiell information och den informationen kan vi inte ge ut.
Calle Camp: OK, tala då om var jag kan köpa en
Daniel U: Det är bara att gå in till vilken fotobutik som helst och beställa en.
Daniel U: Det är stor efterfrågan på dem så man får nog räkna med att stå i kö.
Calle Camp: Min huvudfråga är om ett fysiskt exemplar
Calle Camp: Jag har haft Nikonsystem i 40 år och tycker att detta är fruktansvärt dåligt
Daniel U: Vilken butik som har en att leverera direkt vet vi inte och är inget som vi kan ta reda på. Många butiker har beställningar som de vill tillgodose först.
Calle Camp: Sålde D700a i Mars för byte, så kan ni inte leverera
Daniel U: Det är tråkigt att du känner så men vi har en stor efterfrågan på denna kamera modellen och vi har inte haft möjlighet att tillgodose hela världsmarknaden.
Calle Camp: Nej det förstår jag, men information borde ni ha ang tillgång och leveranser. Jag vet ingenting ska jag behöva byta system?
Daniel U: Vi levererar så fort vi får in i lager. Sedan hur stor efterfrågan vi får är svårt att bedömma innan. Vår fabrik tillverkar så många D800 som de bara kan och skickar så ofta de kan.
Calle Camp: Har ni ingen logistik över huvud taget
Calle Camp: Jag vill bara ha ett besked när jag kan påräkna ett köp
Daniel U: Jo det har vi och vi levererar så fort vi har i lager till de återförsäljare som har lagt order och dessa i tur ordning. Jag har ingen information om hur många eller har ingen möjlighet att ge dig ett datum för leverans.
Calle Camp: Kan jag erhålla en D800 före Maj månads utgång?
Daniel U: Det är omöjlig att säga om du kan få den innan dess. Jag skulle rekommendera att du sätter upp dig på en D800 i någon butik. Butikerna har säkert många i kö.
Calle Camp: Jag sitter redan uppsatt på en men funderar på att avbeställa
Daniel U: Det är något du själv får ta ställning till.
Daniel U: Hej jag heter Daniel U. Hur kan jag hjälpa dig?
Calle Camp: Vill veta leveranstid på D800, mao när den kommer att finnas i butik
Daniel U: Tyvärr har jag ingen datum på när leveranser sker och vet ej vilka butiker som fått eller inte.
Calle Camp: Vem kan man fråga för att få ett svar
Daniel U: När det gäller butikernas lager så har vi ej tillgång till deras saldo.
Calle Camp: Det vet jag, men någon hos er måste veta när det kommer in och när de distribueras
Daniel U: Det kommer in kameror hela tiden och de skickas så fort de kommer.
Calle Camp: Till vem skickas de till
Daniel U: De skickas till de återförsäljare som har lagt ordrar.
Calle Camp: OK, vilka har fått den senaste veckan i Gbg-området
Daniel U: Den informationen är konfidentiell information och den informationen kan vi inte ge ut.
Calle Camp: OK, tala då om var jag kan köpa en
Daniel U: Det är bara att gå in till vilken fotobutik som helst och beställa en.
Daniel U: Det är stor efterfrågan på dem så man får nog räkna med att stå i kö.
Calle Camp: Min huvudfråga är om ett fysiskt exemplar
Calle Camp: Jag har haft Nikonsystem i 40 år och tycker att detta är fruktansvärt dåligt
Daniel U: Vilken butik som har en att leverera direkt vet vi inte och är inget som vi kan ta reda på. Många butiker har beställningar som de vill tillgodose först.
Calle Camp: Sålde D700a i Mars för byte, så kan ni inte leverera
Daniel U: Det är tråkigt att du känner så men vi har en stor efterfrågan på denna kamera modellen och vi har inte haft möjlighet att tillgodose hela världsmarknaden.
Calle Camp: Nej det förstår jag, men information borde ni ha ang tillgång och leveranser. Jag vet ingenting ska jag behöva byta system?
Daniel U: Vi levererar så fort vi får in i lager. Sedan hur stor efterfrågan vi får är svårt att bedömma innan. Vår fabrik tillverkar så många D800 som de bara kan och skickar så ofta de kan.
Calle Camp: Har ni ingen logistik över huvud taget
Calle Camp: Jag vill bara ha ett besked när jag kan påräkna ett köp
Daniel U: Jo det har vi och vi levererar så fort vi har i lager till de återförsäljare som har lagt order och dessa i tur ordning. Jag har ingen information om hur många eller har ingen möjlighet att ge dig ett datum för leverans.
Calle Camp: Kan jag erhålla en D800 före Maj månads utgång?
Daniel U: Det är omöjlig att säga om du kan få den innan dess. Jag skulle rekommendera att du sätter upp dig på en D800 i någon butik. Butikerna har säkert många i kö.
Calle Camp: Jag sitter redan uppsatt på en men funderar på att avbeställa
Daniel U: Det är något du själv får ta ställning till.