Annons

Uppsala någon?

Produkter
(logga in för att koppla)
Tänkte mig att vi träffas vid stationen kl 12. Jag e nyfiken på bakgator (street) jag missat i uppsala. Nån kanske känner till några såna grejjer? En traditionell sväng upp till Kyrkan kanske? Slottet? Vaksala konserthuset? Nått naturställe? Kom med förslag. Jag och Stefan är idel öra. Kul om det kommer nåra fler.
 
Tänkte mig att vi träffas vid stationen kl 12. Jag e nyfiken på bakgator (street) jag missat i uppsala. Nån kanske känner till några såna grejjer? En traditionell sväng upp till Kyrkan kanske? Slottet? Vaksala konserthuset? Nått naturställe? Kom med förslag. Jag och Stefan är idel öra. Kul om det kommer nåra fler.

Jag hade grymflyt sist jag var i Uppsala då det var körrepetition i kyrkan, så mycket att fota där, men överlämnar gärna till Uppsalaiterna att visa upp sina fotosites. Jag fotar det mesta, bra att veta om man skall ta med sig tele, vidvinkel eller makro innan bara. Stativ? Blixtar? Ett litet uppsalaprogram kanske med 45 minuter per plats med 15 minuter för transport däremellan? Eller kanske är 20/10 bättre?
 
Hakar gärna på men stativet får ligga hemma för jag utgår ifrån att transporterna innebär att promenera?!

Möts vi utanför entren mot den anskrämliga statyn eller var?
 
Jag bor i Stockholm men är väldigt sugen på att åka ut och fota... Uppsala är egentligen bara 40 min ifrån här, så jag skulle gärna kunna åka ut dit...
Hälsningar
/Mileta
 
Då kör vi kl 12 entrén centralstationen.

Jag kommer (fyll gärna på så vi har lite koll på hur många vi blir):

Janne Eriksson
 
Jag kommer tyvärr inte. Det känns inte speciellt meningsfullt att åka till Uppsala för att fota snöstorm, Vädret lär ju inte inbjuda till fotografering av annat än snö och jag börjar ha fått nog för den här vintern av att pulsa runt i snö. Dessutom är risken för att inte komma hem pga inställda tåg onödigt hög, sitta och vänta på järnvägsstationer är endast begränsat roligt. Det räcker med att ha suttit fast en dryg timme i en tunnelbanetunnel den här veckan, då hade jag ingen kamera med mig så jag kunde inte fota den nödutrymning av oss som följde och som försenade mig en timme till.

Förhoppningsvis kan jag komma till Uppsala nästa gång. Hoppas ni får kul, ni som vågar trotsa vädrets makter.
 
Halvklart och lite snö samt ca -10 perfekt väder för en dag ute, som tur är behöver man inte bry sig om lite taskigt väder som Pentaxian vilket är tur för mig som ofta är ute i dåligt väder ;-)

Kan förstå att de som kommer upp från Stockholm med tåg känner sig lite tveksamma om hurvida transporten är pålitlig, men frisk vågat osv.

Ses imorgon, och vill vi inte vara ute finns det ju inomhus ställen att besöka också!
 
Jag kommer tyvärr inte. Det känns inte speciellt meningsfullt att åka till Uppsala för att fota snöstorm, Vädret lär ju inte inbjuda till fotografering av annat än snö och jag börjar ha fått nog för den här vintern av att pulsa runt i snö. Dessutom är risken för att inte komma hem pga inställda tåg onödigt hög, sitta och vänta på järnvägsstationer är endast begränsat roligt. Det räcker med att ha suttit fast en dryg timme i en tunnelbanetunnel den här veckan, då hade jag ingen kamera med mig så jag kunde inte fota den nödutrymning av oss som följde och som försenade mig en timme till.

Förhoppningsvis kan jag komma till Uppsala nästa gång. Hoppas ni får kul, ni som vågar trotsa vädrets makter.

Känner likadant. Känner inte för att sitta fast på tåg eller fastna med bilen halva dagen, så om det blir snökaos som de säger satsar nog jag och min Pentax på att dokumentera kaoset på närmare håll (i Stockholm).
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.