Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Uppsala någon?

Produkter
(logga in för att koppla)
Ja, vad skoj! :)
Fast jag arbetar för en del nättidningar, därför jag får tillgång till olika evenemang och fotografera. Men det ska mycket väl gå att fixa!

Låter bra det. Behöver lite experience bara för jag ska troligen fota lite för en festivalsida i sommar så det vore skoj med lite "praktik" eftersom jag fotar helt andra saker :D
 
Nån som vet om det är nått första majgrejjs i uppsala man kan fota?
Och hur är det med valborg? Nått schema nånstans?
 
Valborg är väl då de är mest folk inne i stan på hela året(?), då kan man fota de mesta. Perfekt gatufoto dag:p
 
Den är inne hos Lasses nu, så hoppas den kommer snart. Men annars har jag en D40 i reserv. Så fota kan jag:p
 
Verkligen INGEN som vet nått mer? hehe

Det finns ingen "första maj" i uppsala -- man firar Sista April (det som resten av Sverige envisas med att kalla Valborg) sen vaknar man andra maj...

Däremot så finns det hur mycket som helst att fota sista april: forsränningen, tusentals människor på slottsbacken, etc. För ca. tio år sen togs "årets bild" i Uppsala just den dagen!
 
jag kommer försöka hålla till nere i folkvimmlet runt åkanten under valborg (30:e April) å se om där finns något kul att fota.
 
Så där... Nu är det dags å dra ut ett gäng å fota i Uppsala! Tänkte mig nästa lördag 27/6. Nån som e sugen på haka?

E inte så långt från Sthlm till Uppsala så ni som haka med på smaka på sthlm kanske kan komma å fota lite här?
 
superduper =) Kollar av intresse på lite fler ställen så hoppas på ett litet "gäng" på lördan och hoppas på fint väder.
 
Ser ut som bli nåra stycken nu den 27/6! Tänkte träffas på Uppsala Centralstationen runt kl 12! De som inte kan komma den tiden ger jag mitt nummer till så möts vi nånstans.
 
Som nybliven fotograf vore det kul att gå runt i Uppsala och fota med lite bättre fotografer, finns det något intresse för det?
// Oscar
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.