Tips om inköpsställe
Hej på er alla!
Stort tack till alla de trevliga kommentarer jag har fått. Roligt att ni har haft nytta av vad jag skrev.
Jag tänkte tipsa om ett ställe att köpa laddare och batterier på.
http://eu.nkon.nl/maha-powerex-sanyo-eneloop-chargers.html hoppas länken fungerar.
Sök annars på nkon.nl så kommer ni rätt. Här har de det mesta som jag refererade till plus en hel del till. Jag har köpt många av mina batterier och laddare där. Riktigt bra priser och alltid de senaste fabriksuppdateringarna på laddare.
Sidan kanske inte ser så mycket ut för världen och det brukar ta en 5-6 arbetsdagar innan man får hem grejorna men de vet vad de sysslar med.
En viktig detalj för företagare som kan spara en hel del tid och bekymmer är, att när betalningen sker så syns även momsbeloppet men momsen drar de av innan pengarna dras ifrån ditt konto så den slutliga summan blir korrekt även om det inte syns vid inköpstillfället. När du genomför köpet framgår det var du ska skriva in ditt momsreg nr.
Det kan vara lite småknepigt att följa paketets väg ifrån Tyskland/Holland men det beror främst på att paketet skiftar kolli nr. när det anländer till den svenska Posten.
Mina beställningar har alltid varit välpaketerade och det viktigaste – de har kommit fram!
Nkon är ett mindre familjeföretag och vid några tillfällen har jag haft kontakt med en man som heter Arjan Kon. Han svarar alltid, även om det ibland kan ta någon timme. Hoppas att en och annan av forumets läsare får användning av denna information.
Teknik och tillbehör i all ära - glöm inte att fotografera!
Nej, nu säger jag god natt. Ha det bra alla fotovänner!
Mvh. Fotograf Mikael Latorre