Annons

Upphägningsannordning för bakgrunder?

Produkter
(logga in för att koppla)

Linis

Avslutat medlemskap
Är ute efter någon som man inte behöver sätta upp fonderna på väggen. Någon som har erfarenheter av någon typ av fondstativ?
 
Autopoles från ex manfrotto med fondhängare till, stativ som man spänner mellan golv och tak, helt raka så de tar inte upp nåt utrymme.
 
Jag vill inte fästa något i taket heller, kommer ha en tillfällig studio som jag senare kommer flytta på. Kaffebrus verkar ha något stativbakgrunds sett. Vad tror ni om dessa?
 
Jag har denna modellen och den funkar bra men stativen tar ganska mycket plats. Det ligger nerpackat för tillfället och jag använder två krokar i taket istället. Auto pole som Jonas nämner fungerar också men dem ger märken i taket, om nu det är känsligt.
 
Jag röstar för tidigare nämnd idé med Autopoles och hänganordning som fästs på dessa. Stabilt och tar ingen plats alls, funkar såklart bara om du inte har 100 meter till taket. Plus att du kan köpa flera krokar, tror de t ex säljer fästen för 3 bakgrunder så du slipper byta varje gång, bara rulla upp/ned det du önskar. Så har jag det, och tycker det är smidigast. De gamla stativen kan nu användas till annat.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.