Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Uppgradering/utökning av kameraväskan.

Produkter
(logga in för att koppla)
Wande skrev:
Tack för alla tips och idéer!

Vad tror ni om att köpa SMC-DA* 16-50/2,8 som uppgradering till kitgluggen? Smart, idiotiskt eller onödigt mycket pengar för en liten förbättring?
Det tror jag STARKT på.

En bra glugg med fin känsla. Köpt i USA blir den dessutom riktigt prisvärd.

Har funderat på hur jag ska lägga upp mitt köp. Har tänjt ganska rejält på min budget nu för att prioritera objektivköp. Vilket av följande "paket" skulle ni satsa på?

Alternativ #1:SMCP-DA* 50-135mm f/2.8 och SMCP-DA* 16-50mm f/2.8 för någonstans mellan 10.500kr och 11.000kr totalt.

eller...

Alternativ #2: SMCP-DA* 16-50mm f/2.8, SMCP-FA 50mm F1.4 och Tamron AF 90mm f/2.8 SP Di Macro för någonstans mellan 9500kr och 10.000kr.

eller...

Alternativ #3: SMCP-DA* 16-50mm f/2.8, SMCP-FA 50mm F1.4 och Sigma AF 105mm F2.8 EX DG Macro för cirka 9000kr.

Är verkligen B&H den billigaste affären att handla objektiven på? Alla dessa objektiv är billigare på 17th Street Photo även när man slår på sales tax.

Vad säger ni?

PS. Hur är säljarna i NYC? Går det att diskutera pris när man köper för dessa summor? Pruta med filter och dylikt?

Ja, jag vet inte? Det är helt klart ett alternativ. Dyrare än Tamron och Sigmat. Hur står det sig bland dessa? Bättre? Sämre? Likvärdigt?

Kan tyvärr inte jämför själv men har för mig att det fanns en tråd om macro där Pentax fick likvärdigt eller bättre än tamron/sigma.

Är otroligt nöjd med bilder jag fått i alla fall.

Jag uppskattar att det har QuickShift, tror inte tamron/sigma har det.

Har dessutom lite dålig erfarenhet av "pirat" prylar som en sigma blixt och ett tamron 28-75 med focus problem (nu fixat)...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar