Pettrberg
Avslutat medlemskap
Hej allihopa!
Min Sony RX100 (den första versionen) har nyligen gått sönder och det är således dags att köpa något nytt. Jag har just nu en gammal Canon 50D med ett kitobjektiv och det räcker inte. Behöver er hjälp! Jag är ganska specifik i vad jag letar efter:
- Fotar endast stillbilder och endast i RAW
- Behöver inga spexiga funktioner
- Bra i dåliga ljusförhållanden osv är mer eller mindre irrelevant för mig
- Har gärna zoom men kan tänka mig att köra endast ett ca 50mm fast
- Bildkvaliteten är det absolut viktigaste
- Min budget ligger på max 8000 - kan tänka mig att köpa begagnat
Jag har kollat mest på Sony A6000 med 28-105-objektivet, men lite svårt att få det att passa min budget om man får till ett fynd på blocket. Även Fuji XT1 med kitlinsen skulle kunna passa och verkar bra (finns t.ex. för 7000 på blocket nu). Hur stor uppgradering från Rx100an skulle det innebära?
Väldigt tacksam för tips!
Mvh
Petter
Min Sony RX100 (den första versionen) har nyligen gått sönder och det är således dags att köpa något nytt. Jag har just nu en gammal Canon 50D med ett kitobjektiv och det räcker inte. Behöver er hjälp! Jag är ganska specifik i vad jag letar efter:
- Fotar endast stillbilder och endast i RAW
- Behöver inga spexiga funktioner
- Bra i dåliga ljusförhållanden osv är mer eller mindre irrelevant för mig
- Har gärna zoom men kan tänka mig att köra endast ett ca 50mm fast
- Bildkvaliteten är det absolut viktigaste
- Min budget ligger på max 8000 - kan tänka mig att köpa begagnat
Jag har kollat mest på Sony A6000 med 28-105-objektivet, men lite svårt att få det att passa min budget om man får till ett fynd på blocket. Även Fuji XT1 med kitlinsen skulle kunna passa och verkar bra (finns t.ex. för 7000 på blocket nu). Hur stor uppgradering från Rx100an skulle det innebära?
Väldigt tacksam för tips!
Mvh
Petter