Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Uppdaterad firmware

Produkter
(logga in för att koppla)

Goooran

Aktiv medlem
När det kommer en ny firmwareuppdatering, finns allt som ändrats med i beskrivningen för respektive uppdatering?
Tänker på Nikon Z6 där jag har läst om problem med autofokus och att man önskar sig en uppdatering där detta förbättras. Står dock inget om detta i beskrivningen till senaste firmware.
Har själv inte upplevt några större problem med autofokus på min Z6

När det kommer en ny firmwareuppdatering, finns allt som ändrats med i beskrivningen för respektive uppdatering?
Tänker på Nikon Z6 där jag har läst om problem med autofokus och att man önskar sig en uppdatering där detta förbättras. Står dock inget om detta i beskrivningen till senaste firmware.
Har själv inte upplevt några större problem med autofokus på min Z6
Jag antar att alla förbättringar listas i beskrivningen, men att det kanske kan finnas väldigt små fixar som inte redovisas för allmänheten, av typ något som ingen har märkt

Jag antar att alla förbättringar listas i beskrivningen, men att det kanske kan finnas väldigt små fixar som inte redovisas för allmänheten, av typ något som ingen har märkt
Jag tänker på sådant som kameratillverkarna egentligen aldrig har kommenterat eller överhuvudtaget hanterat som ett problem...

Jag tänker på sådant som kameratillverkarna egentligen aldrig har kommenterat eller överhuvudtaget hanterat som ett problem...
Bara mina killgissningar, men jag tror att de flaggar allt som har en möjlighet att framstå som en förbättring även om ingen har rapporterat det som ett problem. Däremot så kan det vara buggar i koden eller kommentarer som kanske inte direkt påverkar vanligt användande, där är det kanske möjligt att de inte anger detta.

Utgår ifrån att allt som du har en möjlighet att märka har de listat i ändringsloggen. Jag brukar se vad de har uppdaterat och är de inga förbättringar som jag ser så struntar jag i uppdateringen.

Nu programmerar jag inte kameror, men när jag släpper en uppdatering listar jag det viktigaste. Inte allt småkrafs som jag måhända också ändrat.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar