Annons

Uniross batterier

Produkter
(logga in för att koppla)
Så enda skillnaden är att det inte finns ett "inkörningsläge" på clas ohlsson laddaren?
 
LaCrosse BC 900 Artikelnummer 36-1841, som clasisjön säljer är mindre än MAHA C-9000.

BC900 har "plastiga" knappar som går sönder ibland. DVS. byggkvaliten är lägre än C-9000.

Den har ingen urladdningsfunktion. Den följer inte IEC standarden vid urladdningen vid Test och Refresh, (vilken rekommenderar 1 timmes vila mellan laddning och urladdning).

Visar urladdningskapacitet endast vid Test och Refresh.

Max laddström 1A med fyra celler i annars 1800 mA med två celler.

Visar något högre kapacitet än den riktiga.

Fördelen är att du får batterier på köpet, dock av tveksam kvalitet.Priset är fördelaktigare.

Den nya revisionen V33 är stabilare än V32 som smälte många BC 900 laddare, detta är inte vanligt längre.

Bc-900 använder fyra termineringssätt -DeltaV, Max Volt, Temperatur och Tid.

-DeltaV brukar vanligtvis inte fungera med en ström motsvarande 0,1C (Standardladdning,200mA, för BC-900 med celler med större eller lika kapacitet än 2000mAh) eftersom Voltsänkningen är för liten för att kännas av, av laddaren.

Ofta har denna laddare smält beroende på att användaren använt standardladdning med denna laddare 200mAh.

BC-900 använder billigare elektronik än C-9000.


Bägge dessa laddare har haft problem med tidigare versioner, jag tror att C-9000 har lyckats bäst med sina nya versioner, de har mig veterligen inte drabbats av smältande laddare.

http://img50.imageshack.us/my.php?image=charge3pw.jpg


Anders
 
BC-900 har en mode som heter Discharge. Laddar ur och sedan upp igen.

Jag har använt min ganska mycket och inte haft några problem med den. Batterierna som föjde med är inte sämre än de GP säljer så jag klagar inte.
 
Tyvärr kan jag inte länka men om man söker efter 040106 på www.teknikmagasinet.se så hittar man en billig laddare för 249 med fyra laddkanaler och urladdning kan det vara ett alternativ?
 
Köpte den på teknikmagasinet men hur lång tid ska det ta att ladda ur ett par uniross 2100 milliampere?
Satte i laddaren vid 3 och nu är klockan kvart i sju.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.