Annons

ungdomsverksamhet/foto

Produkter
(logga in för att koppla)

pyro

Aktiv medlem
Är det någon som i vårat avlånga land som känner till där foto används i ungdomsverksamhet som är kopplat till socialt behov?

Det finns bilmekarprojekt och dataprojekt osv,för de som har behovet att göra annat under sin grundskola eller i tex IV programmet.

Alla verksamheter som har foto i kombination med ungdomsverksamhet är jag nyfiken att vera mera om.

//T

Ja, IOGT-NTO i Göteborg har haft något liknande. I alla fall sökte de för ett par år sen eller så någon ledare till detta när den dåvarande ledaren inte kunde fortsätta längre. Eventuellt var det det närstående studieförbundet NBV som hade fotoverksamheten.

Bollplank?

Har fått en kontakt med IOGT GBG,tack för tipset.

Men jag är intresserad om det är fler som har tips att dela med sig av.

Alltså renodlad ungdomsverksamhet,inte foto A/B på gymnasiet,utan i en form där teknik inte har tyngdpunkten,utan mer en mötesplats där etik,moral och värderingar diskuteras med bilden som utgångspunkt.Men att det även är en fotografisk utbildning på enklare nivå.

hmm,,svårt att forma en klar bild av den tanke jag har.

Bollplank,,någon?

Vi har haft just detta i min församling på frälsningsarmén visby. Den är bildad som en "fotoklubb" med allt vad det innebär, fotande, redigering, teknik, kolla på bilder, lära sig bildseende mm... men det är också en del i den sociala verksamheten.

MVH/Simon

Det finns en ungdoms gård i Lund där det finns lite alltmöjligt men även fotokurser. Jag vet inte om det är påtvingat folk med "sociala behov" (vad det nu är) utan det är nog snarare en frivillig mötesplats. Men den är schysst.... Ligger mitt emot Folketshus och Statens Geologiska Institut (tror jag det heter) i en trevli svart och vit korsvirkes gård.

Om du vill kan jag ta reda på vad den heter och vad de har för telefon nummer, jag är där nere så ofta än då.

Chris

ANNONS