bitterhetens bitterhet?
Varför känns det som att 90% av alla inlägg som görs i forumet är av negativ art? det är så surt, jag har kanske fel, men det är uppfattningen jag, och många andra fått. japp!
iallafall, på sidan UNG i Foto, så tycker jag urvalet är väldigt blandat när det gäller bra och dåligt, precis som det ska vara, enligt mig.
jag har aldrig varit med i UNG delen av Foto, och är för gammal för att kunna vara det oxå, men ert snack om att man vill "låtsas vara djup" osv osv är så tröttsamt, tänk om alla skulle bunta ihop alla naturfotografer på samma sätt? blommor, harar och berg...eller? kul va?
Ni har ett tråkigt sätt att se på saker verkar det som, jag tycker det är kul att fotot inte står o stampar på samma ställe, och visst, detta är kanske ett steg i den omognas process att ta sig framåt...
men framåt behöver ju inte alltid vara mot det traditionella, perfekta, välkomponerade vem bestämmer vad som är det förresten?) och alla raka horisonter med perfekt skärpa... tråk!(enligt mig)
Flum, kallde någon det hela... har du tagit dig tid att titta på bilderna och fundera över vad fotografen tänkt? det stora problemet med UNG är att fotografen inte direkt får tillfälle att berätta vad han tänkt eller känner för bilderna, kanske vore det lättre då?
Säkert är vissa bilder bara skräp, men mycket är väldigt bra... och visst tar de med de mera traditionella bilderna oxå, trots att de inte alltid intresserar mig...så fräckt!
jaja, som jag sagt några gånger i detta forum:
var GLADA istället, fixa en egen lokal där fotografer du tycker om får ställa ut, eller gör nåt annat kreativt med all energi du/ni lägger ner på att vara arga på en tidning...
hej!