Annons

Tysk hemsida för fotoutrustning?

Produkter
(logga in för att koppla)

hkim

Guest
Någon som kan rekommendera några tyska nätbutiker för inköp av kamera/data-utrustning?
 
Hej Anders, har du handlat från din första länk, "ny-camera.com" ?

Funderar på en Olympus E10 el E20 och såg att dom har ett erbjudande på en E10 för EUR 1598 ca SEK 14500 inkl tele & vidvinkelkonverter.

Besparingen på detta erbjudande skulle bli ca SEK 6000 vid jämförelse med ex Cyberphoto, inte illa

Hälsningar Björn S
 
Hej,

Nej jag ska erkänna att jag aldrig har handlat där, jag har bara kollat lite priser och jämnfört med t.ex USA, men jag har ett litet råd om du avstår att handla där. Kolla med Expert på konvertrarna, jag gjorde nämligen det här i Karlstad och dom låg låååångt under vad dom tar på t.ex cyberphoto.se (vilket förmodligen är första gången Expert är billigare än någon annan)

http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&threadid=1810&highlight=www.nycamera.com där finns det lite information om internethandel där dom tar upp bland annat www.ny-camera.com

Jag har ju själv en E-10 så vill du veta någonting så är det bara att skicka ett mail.

/Malm
 
Stort tack Anders för svaret, återkommer med mail under morgondagen
Björn S
 
Ja köpte ett EF 1,4/50 från New York Camera. Frakten gick på 15 Euro och objektivet kostade ca:433 euro. Total summan i svenska kronor blev ca: 4000 kr.

De gick mycket snabbt för dem att skicka iväg försändelsen men tyvärr så skickade de objektivet till en Knudsen i Danmark vilket var lite olustigt då jag hade betalt med kort.

De var mycket professionella på att lösa mitt problem och informera mig om vad som hände via mail.
Jag fick mitt objektiv men leveranstiden blev en vecka extra plus lite oro för om jag skulle behöva bråka för att få mitt objektiv eller återbetalning.
 
Pixel:

Jag var inne och kollade på www.pricerunner.com och där fanns många butiker som sålde för runt 14000:-

Jag vet inte om det var längesedan du kollade men även cyberfoto ligger på samma pris nu.

Hälsar Stergios
 
Stergios, jag kollade priser igår och du har rätt i att ex. Cyberphoto ligger på ca 14500.

Men.... vid köp från Tyskland så får du också en vidvinkel och telekonverter med i köpet som du får betala ca 6000 extra för hos ex Cyberphoto.

Därmed sparar du mellan 5-6000 om du vill ha en vidvinkel & tele till kameran.

Bra att de som handlat med New York Camera har en positiv erfarenhet. Även ditt problem Knudsen verkade ju lösa sig smidigt & professionellt, så då är dom ju helt klart ett intressant alternativ.
 
Om nu priserna är såpass mycket lägre (?) och servicen är professionell så finns det väl knappast några fördelar med att handla i Sverige? Förutom språket då.. :p

/Malm
 
Största fördelen...

... med att handla i Sverige är att plånboken blir mycket lättare att släpa på, vilket behövs efter att ha shoppat kameraprylar! :)

/Fredrik
 
Jag har handlat en hel del från NewYorkCamera.
Jag har bara gott att säga om dom. Det har bara strulat en gång för mig. Jag köpte ett EOS50E hus och dom skickade med en tysk manual. Jag skickade ett mail till dom och 4 dagar senare så hade jag en engelsk manual.

Lycka till!
/Magnus
 
Tjaaa... det kan väl knappast räknas som strul. Köper man en kamera i Tyskland ska man ju inte räkna med att få manualen på Svenska/Engelska.

Tycker de har ett trevligt sätt, även om deras ordersida/uppföljning lämnar lite att önska. Men de är hyffsat snabba att svara på mail. Max 1 dag
 
Vill bara kort tillägga att jag handlade en del från Cyberphoto under mina tre år i Frankrike. De var faktiskt då ca 20-30% billigare än vad jag skulle ge i Frankrike för samma produkter.

Funderar nu även på en beg D30 eller ny D60 och det är inte billigare i Tyskland än Cyberphoto för en D60 just nu enligt de priser som är tillgängliga för tillfället.

US är billigast men åker man inte över utan beställer hemifrån så riskerar man moms + tull och då blir det inte billigare..

Erbjudandet för en E10 med konverter var dock ett mycket bra erbjudande från New York Camera.

Så det gäller hela tiden att jämföra och visst handlar man helst "hemma" om skillnaden är försumbar.

/Björn S
 
Humm humm..har du missat Ny-camera.net i Tyskland Björn?

D60 kostar 2800 € = 25500 - 26000:- beroende på växlingskurs, hos www.ny-camera.net

D60 kostar 30800:- hos cyberphoto.

Men det är klart...för 5000:- är det knappt lönt... det är ju "bara" 15% ;)
 
Jeppe, kolla "special offers" hos NY Camera så skall du se att priset på D60 är EUR 3250,-.

Men nu blev jag nyfiken så jag kollade även i prislistan och där är den billigare eller som du skrev EUR 2800,-.

Mycket underligt att special offers" är dyrare än prislistan, borde var precis tvärtom. Har jag missat något här eller har ett fel smygit sig in hos dem.

Tack Jeppe, för denna besparing kan man ju handla något "annat" trevligt :)

/Björn
 
Nej Jeppe, nu ska vi va positiva....:)

Tror att priset i "listan" är deras "special offer" och att dom helt enkelt satt priserna på fel ställe. Vi kollar senare för dom lär nog bli uppmärksammade om detta fel från någon annan.

;)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.