Annons

Tyngsta Nikonväskan på Fotosidan?

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag tycker nog det är lite väl exhibitionistiskt att lista en stor kamerautrustning på Internet, varför publicerar man en lång pryllista på Fotosidan överhuvudtaget? Jag tycker det räcker med typ "Canon" eller "Nikon", om det nu överhuvudtaget är intressant.

Och hur intressant är det att

1) skriva en massa blogginlägg eller foruminlägg (som dessutom anges hur många de är!)?

2) lägga upp hundratals bilder,

3) ha en offentlig gästbok

etc

Det är väl lika bra att vi är helt anonyma, slutar diskutera brus och färger samt tar bort alla foton...

Lägg ner Fotosidan överhuvudtaget, åtminstone alla forum, så att vi kan börja umgås igen med dem vi älskar, får sova ordentligt på nätterna och jobba ifred på dagarna! På forumen blir vi ju bara osams...
 
Senast ändrad:
[admin: raderat inlägg pga av dålig netiquett]
 
Senast redigerad av en moderator:
Jag tycker nog det är lite väl exhibitionistiskt att lista en stor kamerautrustning på Internet, varför publicerar man en lång pryllista på Fotosidan överhuvudtaget? Jag tycker det räcker med typ "Canon" eller "Nikon", om det nu överhuvudtaget är intressant.

Är inte du mer exebitionistisk som visar dina bilder på fotosidan?

/K
 
Är inte du mer exebitionistisk som visar dina bilder på fotosidan?

/K
Visst, vi behöver väl alla lite uppmärksamhet och återkoppling, frågan är bara för vad.

Fotosidan är väl ändå i första hand till för att diskutera bilder så man kan förbättra sig som fotograf, det är svårt att få hjälp och kommentarer om man inte lägger upp lite bilder här ...

Vad gäller utrustningslistor - tycker du att det är något att beundra eller att diskutera att man haft råd att köpa en tung kameraväska? Om något borde det väl snarast vara lite pinsamt för många här, mig själv inkluderad, att ha så mycket prylar och inte vara bättre fotograf än man är.

Men det finns kanske något bra syfte för en del, som att marknadsföra sig själv som välutrustad frilans- eller proffsfotograf t.ex.
 
Fotografen som diskuteras här är inte bara medlem i FS, han är också fotograf för Kolmårdens djurpark. Som sådan har han med all sannolikhet en budget som vida överstiger de flesta pressfotografers, och alla amatörers.

/afe
 
Visst, vi behöver väl alla lite uppmärksamhet och återkoppling, frågan är bara för vad.

Fotosidan är väl ändå i första hand till för att diskutera bilder så man kan förbättra sig som fotograf, det är svårt att få hjälp och kommentarer om man inte lägger upp lite bilder här ...

Vad gäller utrustningslistor - tycker du att det är något att beundra eller att diskutera att man haft råd att köpa en tung kameraväska? Om något borde det väl snarast vara lite pinsamt för många här, mig själv inkluderad, att ha så mycket prylar och inte vara bättre fotograf än man är.

Men det finns kanske något bra syfte för en del, som att marknadsföra sig själv som välutrustad frilans- eller proffsfotograf t.ex.

Varför tror du jag ex skyltar med mina fasta gluggar? Eller varför andra vill visa sin analoga utrustning.

Det kanske inte alltid handlar om att visa hur stor plånbok man har.

Försök att tänka lite utanför dina snäva ramar.

/K
 
Hoppsan, en öm tå?

Varför tror du jag ex skyltar med mina fasta gluggar? Eller varför andra vill visa sin analoga utrustning.

Det kanske inte alltid handlar om att visa hur stor plånbok man har.

Försök att tänka lite utanför dina snäva ramar.

/K

Det är klart att det kan finnas bra användning av en pryllista, jag nämnde ju en själv, men igen - "tyngsta väskan" - vad är det för nåt annat än beundran av att äga flest och dyrast prylar?

Det är fritt att inte hålla med mig - god natt. :)
 
Det är klart att det kan finnas bra användning av en pryllista, jag nämnde ju en själv, men igen - "tyngsta väskan" - vad är det för nåt annat än beundran av att äga flest och dyrast prylar?

Det är fritt att inte hålla med mig - god natt. :)

Beundran, förundran, nyfikenhet, you name it.

Slå på TV:n så ser du att det finns gott om program som bygger på dessa mekanismer, det samma inom skvallerpressen.

God morgon!
 
Fotografen som diskuteras här är inte bara medlem i FS, han är också fotograf för Kolmårdens djurpark. Som sådan har han med all sannolikhet en budget som vida överstiger de flesta pressfotografers, och alla amatörers.

/afe

Fast då behöver man väl inga telen? :p om djurkskötarna kan gå nära djuren så kan väl en fotograf det med. Men kanske det inte bara är människor som föraktar nikon ;)
 
Jag stänger den här tråden, det är emot våra regler att diskutera en annan medlem utan att denne är med. När ni börjar dra upp var denne är bosatt och resonerar om personens ekonomi har det gått för långt!
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.