Annons

Twaindriver till A2:an

Produkter
(logga in för att koppla)

Christer1

Aktiv medlem
Är det någon som lyckats hitta en Twaindriver till sin A2:a.

För att kunna importera MRW direkt i Photoshop med Importera-funktionen måste en A2-Twaindriver finnas i datorn. Har inte lyckats hitta någon på medföljande CDna. Har frågat Minoltas "antisupport" men det blir som vanligt inget svar. Dom och oraklet i Delfi kan ta varandra i hand.
Canons Zoom Browser som jag framgångsrikt använder för att hämta A2:ans JPG-filer till fotoalbumet kan tyvärr inte användas att lägga in MRW-bilder.

Det är tyvärr en avgrundsskillnad mellan Canons och Minoltas programstöd till kamerorna!

Jag har en A200 och jag gör bara open i photoshop men det kräver förstås att du laddat hem camera raw från adobe.

Ja visst kan man göra Öppna och springa omkring i filträden och bläddra när man skall ha in MRW-bild men Öppna i PS kan man ju bara göra med en bild i taget.

Jag vill klicka på "importera från A2" som man kan göra från andra kameror,scanners m.m. och för att kunna göra det måste det finnas en A2 twaindriver som Photoshop kan ropa på.
Jag har MRW pluginen installerad och fungerande i PS.

Idag går jag ur PS och letar upp kamerans filer i kamera-USB-minnet och lägger dom för hand in i fotoalbumets ÅÅÅÅ-MM-DD mapp som jag också måste skapa för hand för Minolta har ju inte ens en korrekt tidsmappmärkning i kameran.

Jag tror inte heller att det går att göra ett PS-Funktionsmakro (Action) som öppnar flera MRW-bilder från USB-minnet och lagrar i datorn i en datummärkt mapp. Makrona måste nog hålla sig inom PS.

Nu har jag kommit på ett sätt att läsa in MRW filer med ETT kommando i CS.

När man får upp filerna som ligger i USB-minnet på skärmen håller man ner CTRL och klickar på dom filer som man vill ha in (gäller både JPG och MRW). Tryck öppna och nu kommer bilderna en efter en in direkt i CS.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar