Advertisement
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

TV3:s Topmodel, seriösa bilder?

Produkter
(logga in för att koppla)
"Skåningen" skrev:
Jag märker avundsjukan från vissa fotografer då de INTE fick vara med och plåta i TOP MODEL.....

Jag är inte riktigt kompetent att ta ställning till diskussionsfrågan som sådan. Däremot tror jag att du drar lite för enkla växlar när du skyller på avundsjuka... Jag tycker mer att deltagarna i diskussionen verkat ifrågasättande och kritiserande. Det är inte detsamma som att vara avundsjuk, även om det är enkelt att göra om det till det.
 
OldSchool skrev:
Menar du den kvinnliga fotografen i första programmet så är hon en av sveriges bästa modefotografer...
Menar du Emma Jönsson?
Jag har aldrig hört talas om henne.
Säger inte så mycket egentligen men jag trodde jag hade lite koll...

Någon gång skall jag minsann se programmet.
 
mipert skrev:
Menar du Emma Jönsson?
Jag har aldrig hört talas om henne.
Säger inte så mycket egentligen men jag trodde jag hade lite koll...

Någon gång skall jag minsann se programmet.

Hmm ja kan ha förväxlat henne med en annan måste kolla upp det, jag återkommer hehe!
 
Jaja, antar att man får skriva här eftersom man inte kan lämna en kritikkommentar under bilderna på TV3s sida. :) Studiobilderna ser väl ganska ok ut för mina amatörfotoögon, men gatubilderna känns väldigt konstiga.

Ansiktsbilden på tjejen som finns på startsidan ser lite ut som "odjuret" i serien Skönheten och Odjuret. Flera av de lättklädda gatubilderna har lite grotesk feel, nästan som en subtilare version av vad man brukar förvänta sig från Marilyn Manson-videor. Från kompositionen misstänker jag dock att de är felaktigt beskurna på sidan...
 
OldSchool skrev:
Hmm ja kan ha förväxlat henne med en annan måste kolla upp det, jag återkommer hehe!

Opps! det var visst en Emma jönsson, jag hade fått för mig att det var Camilla Åkrans som skulle va inblandad i programmet:/ nåja jag tar tibaks det ja sa....but stil det var ju fortfarande bara testbilder och hon kan säkert bättre än så:)
 
OldSchool skrev:
Menar du den kvinnliga fotografen i första programmet så är hon en av sveriges bästa modefotografer.

Bilderna som togs i början var ju bara testbilder för o se hur de ser ut på bild.

De andra bilderna ser verkligen knas ut men även där är det en fotograf i toppklass, bilderna såg mkt bättre ut är man såg dom på tv, verkar som bilderna på nätet e mega komprimerade och oretusherade av nån anledning.

Det var inte den första fotografen jag menade.
Den var den franska (om han nu var det, bikinifotografen).. som låg i cornflakespaketet ;)
 
Re: Re: TV3:s Topmodel, seriösa bilder?

Michael Katona skrev:
Saknar dina fortsatta tankar i samtalet så jag undrar vad det är du upplever som helt bissart i dessa bilder. Utveckla gärna.

Det är bilderna där damerna har bikini på sig som jag syftar på. De är fula. Fulare än begripligt.

Stefan
 
mipert skrev:
Är det inte Antoine Verglas som är fotografen?

Jo det var så jag fattade det och det var därför jag menade att han nog kan producera bättre än det som är på topmodelsidan,,,o andra sidan trodde jag att den kvinnliga fotografen var åkrans så jag ska bara vara tyst.
 
”Ryktet” säger att Verglas (som är amerikan) tog ett brödjobb för lite pengar och bara brände av det snabbt som attan.
 
I Topmodels forum står följande att läsa:

"Bli upptäckt!

http://www.topmodel.tv3.se/modellbilder.aspx

Man kan vinna en testfotografering genom Mikas och en chans att vara med i nästa omgång av Top Model Sverige. Fotograferingen kommer att genomföras av en erkänd modefotograf!!

Både killar och tjejer får skicka in bilder."


Oavsett vem som tagit bilderna tycker inte jag man ska ha någon respekt för fotografens namn, per automatik. Det finns många som plåtar bättre än de erkända fotograferna, som är medlemmar här på Fotosidan. Jag tycker det finns all anledning att vara kritisk mot dåliga bilder och ännu mer när tjejerna är anoretiskt smala.

Man bör väl kunna ta bra bilder även om man inte får lika mycket betalt som vanligt. Men det är mycket konstigt att fotografens namn inte finns med på Topmodels sida.

Patric
www.tille.se
 
Tacky torde betyda smaklöst. För mig är det också laddat åt det kitschiga hållet, dvs överarbetade uppseendeväckande saker som alltför stora guldklockor eller bilar med belysning undertill. Men den laddningen kan vara min personliga.
 
Calle S skrev:
Japp, stämmer. Ett av de bättre låneorden vi har. Disneyland är tacky, liksom Las Vegas.

Det är bling bling, det.

Väldans landsort;-)

Lite ot, sorry.


Man lär så länge man lever och kunskap är en lätt börda :)

Tack Calle.

/JH
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.