Annons

Två olika macro-objektiv

Produkter
(logga in för att koppla)
Får tacka för alla svar :) Vi får se vad det blir nu när man är rekomenderad en pentax också hehe..

mvh // Johannes

Du blir säkert nöjd vad du än väljer - alla makron verkar mycket bra kvalitetsmässigt. Jag har haft ett Sigma 150 till min 350D och det var fantastiskt att jobba med förutom tyngden som blev för jobbig i längden, så nästa gång blir det nog ett smidigare och lättare makro för min del. :eek:)

TH-56 skrev:
Okey då!Om boquet är för svårt ord så översätter jag:Snyggare oskärpa och mindre kromatisk aberration i ljusslöjor som inte ligger i fokus.

Nej, nej! :) BOKEH heter det.
Boquet är hur ett vin smakar, ett vins rondör, upplevelsen i gomen. Bokeh är upplevelsen av bakgrundens oskärpa i bilden.

Hälsar
R

Nemesis skrev:
På cyberphoto får man ge 4.995:- för Pentaxen och 3.890:- för Tamrons, det är drygt 1000:- dyrare, är den så mycket bättre? [/B]

Förutom en något högre optisk kvalitet hos Pentax objektivet, så får du ju Pentax QuickShift - dvs att du kan fokusera objektivet manuellt utan att behöva ställa om kameran till manuell fokusering. Pentaxen är alltså mer påkostad och avancerad mekaniskt.

Hälsar
R

Roland Mabo skrev:
- dvs att du kan fokusera objektivet manuellt utan att behöva ställa om kameran till manuell fokusering.
Hmmm... har inte andra märken det också? På mitt Sigma-makro kunde man i alla fall växla mellan manuellt och autofokus utan att röra själva kamerans inställningar. Om jag inte minns fel så hette det väl FTM.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar