Annons

Två dagar från B&H härligt...

Produkter
(logga in för att koppla)

mipert

Aktiv medlem
Beställde D-100prylar från B&H tisdag 21.00.

Idag Torsdag anlände paketet med UPS klockan 11.00

Jag kan inte hjälpa att jag är imponerad.

Efter moms och annat sparade jag 1200 kronor.
 
mipert skrev:
Beställde D-100prylar från B&H tisdag 21.00.

Idag Torsdag anlände paketet med UPS klockan 11.00

Jag kan inte hjälpa att jag är imponerad.

Efter moms och annat sparade jag 1200 kronor.
Vad beställde du för godis?
 
B&H är galet snabba, och billiga. Ska beställa lite saker därifrån nästa vecka tänkte jag.
 
Fungerar det måntro lika smidigt med Adorama?

B&H har nämligen slut på Canons 70-200/4 L, men Adorama har av dem på hyllan. Med frakt och moms och mums och skatt och allt dedär skulle slutpriset för den gluggen stanna på 6000 kronor - i Finland är det bästa priset jag hittat hittills 7250 kronor.

Får man det hem på två-tre dagar dessutom börjar man ju fnittra lite hysteriskt... :)
 
Re: Re: Två dagar från B&H härligt...

Calle S skrev:
Vad beställde du för godis?
Ååh, inget märkvärdigt.
Vettikalgrepp (äntligen efter ett år), batteri samt ett par minnen, 512:eek:r.

Nästa omgång blir en Coolwalker. Om den finns i lager annars en FlashTrax.

Sedan blir det en beställning till under sommaren men jag vet inte riktigt vad. Kanske en SB-800?
 
Re: Re: Re: Två dagar från B&H härligt...

mipert skrev:
Ååh, inget märkvärdigt.
Vettikalgrepp (äntligen efter ett år), batteri samt ett par minnen, 512:eek:r.

Nästa omgång blir en Coolwalker. Om den finns i lager annars en FlashTrax.

Sedan blir det en beställning till under sommaren men jag vet inte riktigt vad. Kanske en SB-800?
Jag har sett beggade SB80, funkar nog lika bra till D100.
 
Highweiss skrev:
Fungerar det måntro lika smidigt med Adorama?

B&H har nämligen slut på Canons 70-200/4 L, men Adorama har av dem på hyllan. Med frakt och moms och mums och skatt och allt dedär skulle slutpriset för den gluggen stanna på 6000 kronor - i Finland är det bästa priset jag hittat hittills 7250 kronor.

Får man det hem på två-tre dagar dessutom börjar man ju fnittra lite hysteriskt... :)
Canoga Camera i Los Angeles har den inne. Jag har bara hört gott om Canoga på t.ex Dpreview. På Resellerratings.com får de högt betyg.
Adorama lär också vara bra.
 
Japp. mycket bra företag..och grymt snabba leveranser..

Själv blir det en Domke F4AF, för 103$ (1700:- i Sverige) och lite annat småplock.



/Jeppe - som tar på sig en del av skulden, eftersom han var en av de som började tjata om hur bra B&H var, för två år sedan ;)
 
Re: Re: Re: Re: Re: Två dagar från B&H härligt...

mipert skrev:
Jo, Coolwalker ger ett seriöst intryck.
Men den finns fortfarande inte i handeln.

Jag gillar namnet också...
Vad jag har hört går det inte att zooma i nef-filer. Men det kanske inte stämmer.
Det viktigaste på en sån där bärbar är (förutom att om den ska vara i Calles ägo mycket stryktålig!) batteritiden. Det får inte vara så att man tankar över tre 1gb-kort och så är det dags att ladda batterierna...
 
Highweiss skrev:
Ah, tack för tipset! Resellerratings är ju en bra sajt att hålla koll på. Man vill ju ogärna råka ut för några skumma butiker!
Ja, det är ganska fiffigt. Men håll ändå lite koll på vad andra säger, på Dpreview t.ex, även om en butik får gott omdömme.
Canoga är på en del grejer lite billigare än B&H. Marginellt, men ändå. Kolla även momsen i N.Y resp. Kalifornien. Jag har inte hört om någon i Sverige som beställt från dem. I USA är de stora, dock. Kolla deras info om de har nån policy att skicka till Europa.
 
Hej!!

Behöver man betala skatt/moms ändå????
Tänkte beställa en lite nya vidvinkel-gluggar till min 1D mark II som kommer på Måndag,häääärligt!!!!!!!!!!!!!

Jobbar mkt med vidvinkel,så där behöver jag nått nytt.Har idag 20mm 2,8 canon,supernöjd.De blir ju en 26:a med brännvidsförlängningen,inte så upphetsande.
Sedan typ en 24mm-70mm 2,8 canon.

Har en beg 28-70 2,8 sigma till salu,samt en
Canon 20mm 2,8.Blixt 540 canon.

Sorry de hör inte hit i detta inlägg, jag vet,kunde inte låta bli!!

Mvh
Johan
 
Highweiss skrev:
Fungerar det måntro lika smidigt med Adorama?

B&H har nämligen slut på Canons 70-200/4 L, men Adorama har av dem på hyllan. Med frakt och moms och mums och skatt och allt dedär skulle slutpriset för den gluggen stanna på 6000 kronor - i Finland är det bästa priset jag hittat hittills 7250 kronor.

Får man det hem på två-tre dagar dessutom börjar man ju fnittra lite hysteriskt... :)

Jag har precis haft samma dilemma med 70-200 F4 L. Det slutade med att jag skickade efter från just Adorama. Om jag förstår UPS's trackning så har paketet levererats men det var lite krångel då Adorama inte har någon lagerstatus på sin sida vilket gjorde att andra delar av ordern fick gå bort. Dessutom fick jag lite tvetydiga svar på mina frågor om de behövde ytterligare information för att verifiera mitt kreditkorts giltighet. En person där sade att de ville ha en kopia på fram- och baksida samt en kopia på senaste fakturan. Dagen efter, innan jag hunnit skicka några kopior, fick jag ett annat mail där det stod att allt var okej och ordern skickad. Samma dag fick jag dessutom information om att B&H hade 70-200 F4 L inne, men nu verkar det vara slut igen..
Hursomhelst, kollar man bara upp att Adorama har allt i lager är det nog inget problem att handla därifrån.
 
Re: Re: Re: Två dagar från B&H härligt...

mipert skrev:
Nästa omgång blir en Coolwalker. Om den finns i lager annars en FlashTrax.
Förresten, törs du köpa en Coolwalker i USA? Gäller garantin i Sverige? Optik funkar ju, men Nikons digitala kamerahus köpta i USA har inget garantiskydd i Sverige.
 
Re: Re: Re: Re: Två dagar från B&H härligt...

Calle S skrev:
Förresten, törs du köpa en Coolwalker i USA? Gäller garantin i Sverige? Optik funkar ju, men Nikons digitala kamerahus köpta i USA har inget garantiskydd i Sverige.
Törs? Hallå, du snackar med en kille som en gång stukade ett finger under en klättring.

Nja, jag har faktiskt inte tänkt på det, tack.

Men eftersom jag aldrig behövt nyttja garanti för annat än mobiltelefon så kan det nog vara värt en chansning.
 
Re: Re: Re: Re: Re: Två dagar från B&H härligt...

mipert skrev:
Törs? Hallå, du snackar med en kille som en gång stukade ett finger under en klättring.

Nja, jag har faktiskt inte tänkt på det, tack.

Men eftersom jag aldrig behövt nyttja garanti för annat än mobiltelefon så kan det nog vara värt en chansning.
Kolla oxå så att den funkar i Sverige. Du måste ju dels ha en konverter från USA:s larviga stickkontakter till de riktiga vi använder här:) Det är ju inget problem i sig, men tänk på volt-tal och sådant. Laddaren till D100 funkar problemfritt i USA, räcker med en vanlig adapter. Min mobil-laddare funkar oxå, har ju kollat sådant nu när jag åker imorgon...!

...och jag skulle nog inte chansa på något så viktigt som sparar mina bilder....
 
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Två dagar från B&H härligt...

Calle S skrev:
...och jag skulle nog inte chansa på något så viktigt som sparar mina bilder....
Fast om den pajar och bilder förloras hjälper ingen garanti i världen.

Du får ha det så trevligt i LA. Jag har aldrig varit där men jag har en stående inbjudan från en av de fotografer jag assisterat (Deborah Samuel) att hälsa på.

Jag är avundsjuk på dig (utan att vara missunsam).

Haha, det räcker med ett batteri för att greppet skall fungera. Smart konstruerat Nikon.
Designat av fotografer för fotografer (fast jag gillar inte den plastiga känslan i greppet).
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.