Annons

Från New York blev inte mycket billigare.

Produkter
(logga in för att koppla)
Enda skillnaden för mig när jag körde med USPS istället för UPS var att det tog längre tid. Kostade lika mycket och jag fick i.a.f. betala tull och moms. Så alla andra gånger är det UPS som gäller, då går det på runt 50 timmar om man timar det rätt.
 
Planerar själv att köpa Canons nya 70-300 IS på B&H när jag åker till NY den 14 feb. Har räknat ut att med nyvarande priser skulle jag tjäna en tusenlapp på det. Packar man sedan ner det noggrant i resväskan ska det la inte vara nåra problem med övriga avgifter eller så???
/ Erik
 
Visst har även Nikon världsgaranti på sina objektiv? Funderar på att köpa ett objektiv från B&H.
 
Har pratat med SWEFO idag i ett annat ärende. Vi halkade dock in på det här med att hämta hem fotoprylar från USA.

Tydligen har EU satt världsgarantin ur spel. Kameraprylar som är köpta utanför EU måste skickas tillbaka till respektive land vid garantiärenden. Kan vara bra att känna till för alla er som funderar på att beställa grejer från USA pga av det förmånliga priset.
 
nzo skrev:
Har pratat med SWEFO idag i ett annat ärende. Vi halkade dock in på det här med att hämta hem fotoprylar från USA.

Tydligen har EU satt världsgarantin ur spel. Kameraprylar som är köpta utanför EU måste skickas tillbaka till respektive land vid garantiärenden. Kan vara bra att känna till för alla er som funderar på att beställa grejer från USA pga av det förmånliga priset.

Det där gäller bara gråimport.
Dvs när butiken köper sia prylar från Nikon i ett annat område.

om B&H köper en glugg hos nikon USA och säljer den till en konsument i Sverige så är det helt OK emd garanti.

Om dom däremot köper en glugg hos nikon i malaysia eller något annat lågprisland och säljer till konsument så gäller inga garantier i Sverige utan B&H måste då ha tillbaka gluggen som dom skikcar till Asien för reklamation.
 
Tror ni att det är mindre chans och åka på VAT/Tull om man väljer US Global Express istället för UPS? UPS har jag fobi i mot av en anledning som jag inte går in på här. Hur mycket blir expidtions avgiften och postförskotts avgiften? Är ju inte mot postförskott jag beställer. Hmm.

Enlighten me please.
 
Nja... jag tror att chansen att fuska med moms och tull är lika stor oavsett fraktsätt. För några år sedan fungerade USPS, men nu verkar det som att posten har fått rätsida på sin hantering.

Man betalar en expeditionsavgift på.. hmm 100:- har jag för mig.. och sedan moms och tull på det deklarerade värdet.
 
Räkna alltid med att betala tull och moms så blir du inte lack när det skiter sig. Personligen väljer jag numera alltid UPS. Tog ca 50 timmar och de är lätt att välja om leverans till jobbet.

USPS tog längre tid, dessutom tog posten här i sverige över på sista turen, och det är fortfarande tull och moms.
 
Jag beställde lite verktyg (leathermans) och de levererades via USPS och fick ingen moms eller något annat. Kanske var tur.

Har suttigt här och velat fram och tillbaka i tre dagar om jag ska beställa ifrån usa eller sverige. Blir ungefär samma pris. kan man spåra USPS när det väl kommit till posten i Sverige?


Prior fråga 1: Kan man Fotografera sitt VISA bankkort och maila in det till BH?
 
Varför inte från Tyskland?

Jag har en rekommendation att lägga fram:

www.technikdirekt.de

Har själv beställt mängder av saker därifrån och de är snabba på att svara på frågor och har bra levereanstider.

Dessutom inom EU vilket inte blir strul vid införsel.

Mycket bra priser dessutom på många av deras varor och frakten är överkomlig (22Euro vid inte allt för stora paket).

Kolla upp det!

Mvh
Petri

EDIT: Såg nu att technikdirekt redan nämnts men tänkte ändå rekommendera det! =)
 
Senast ändrad:
Re: Varför inte från Tyskland?

ThePOM skrev:
Jag har en rekommendation att lägga fram:

www.technikdirekt.de

Har själv beställt mängder av saker därifrån och de är snabba på att svara på frågor och har bra levereanstider.

Dessutom inom EU vilket inte blir strul vid införsel.

Mycket bra priser dessutom på många av deras varor och frakten är överkomlig (22Euro vid inte allt för stora paket).

Kolla upp det!

Mvh
Petri

EDIT: Såg nu att technikdirekt redan nämnts men tänkte ändå rekommendera det! =)


Är det möjligt att handla momsfritt hos dem?
Som företagare skall man väl slippa det vid import från EU land?
 
Re: Re: Varför inte från Tyskland?

Vikings skrev:
Är det möjligt att handla momsfritt hos dem?
Som företagare skall man väl slippa det vid import från EU land?

Korrekt.. dock under förutsättning att företaget inte exporterar varor till en kostnad som överstiger omsättningströsklen (minns inte hur mycket det var nu,skatteverket vet).
 
Re: Re: Re: Varför inte från Tyskland?

Jeppe skrev:
Korrekt.. dock under förutsättning att företaget inte exporterar varor till en kostnad som överstiger omsättningströsklen (minns inte hur mycket det var nu,skatteverket vet).

320 000kr.

Technikdirect har löst det genom att man själv måste anlita en fraktfirma som hämtar vid deras lager och därmed har dom sålt varorna lokalt.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.