Advertisement
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tullavgift mm

Produkter
(logga in för att koppla)
hmmmm.... köpte en skrivare på Ebay här om dagarna och skickades via Us Airmail. den var i bockad som en gåva och avsändar adressen är inte ens butikens men tror ni inte fan att man ska åka på moms iallafall :( men bara moms? ingen tull... hur kan det komma sig? /Patrik
 
dkv_ skrev:
hmmmm.... köpte en skrivare på Ebay här om dagarna och skickades via Us Airmail. den var i bockad som en gåva och avsändar adressen är inte ens butikens men tror ni inte fan att man ska åka på moms iallafall :( men bara moms? ingen tull... hur kan det komma sig? /Patrik

Vilket värde var angivet? Över 4-500 är det kört...
 
aha! det är där skon klämde... jo nog var det över 400-500. tack för svar. /Patrik
 
Pratade med en säljare på Ebay.
Dom sade att dom brukade skriva ner värdet på paketet. Så att det ungefär var värt 1000kr. Sedan skickar dom det riktiga kvittot sepparat. Vad tror ni om det?
Det borde väl slinka igenom utan allt för stora kostnader. Men det gäller ju som sagt var att UPS inte hoppas på paketen ;)
 
viktorssonm skrev:
Pratade med en säljare på Ebay.
Dom sade att dom brukade skriva ner värdet på paketet. Så att det ungefär var värt 1000kr. Sedan skickar dom det riktiga kvittot sepparat. Vad tror ni om det?
Det borde väl slinka igenom utan allt för stora kostnader. Men det gäller ju som sagt var att UPS inte hoppas på paketen ;)

Det enda som är nackdel med det systemet är om paketet försvinner så får du ju inte ut så mycket pengar. Men om jag ska vara ärlig så har jag faktiskt aldrig hört talas om att ett paket har försvunnit (men jag lever kanske i ett perfekt universum...)

/ Marcus
 
Är det verkligen värt risken att handla med USA med ett kreditkort bara för att tjäna "några hundra" ????
Om det vi handlar ligger på gränsen till vad vi klarar av ekonomiskt, varför då inte vänta tills pengar finns ? och sedan handla i Sverige.
Det kan väl inte vara bara för att det är, inne att vi handlar med "utlandet" ??? / Thomas
 
krnt skrev:
Är det verkligen värt risken att handla med USA med ett kreditkort bara för att tjäna "några hundra" ????
Om det vi handlar ligger på gränsen till vad vi klarar av ekonomiskt, varför då inte vänta tills pengar finns ? och sedan handla i Sverige.
Det kan väl inte vara bara för att det är, inne att vi handlar med "utlandet" ??? / Thomas

Jag har sparat tusentals kronor eftersom jag handlar ALLT via e-bay/B&H. Det är dessutom förbaskat kul och lite bättre utbud...
 
Håller med! Man får mer för pengarna.. Tror inte att man ligger på gränsen om man handlar där, men vet man att man få en hel veckas mat för mellanskillnaden handlar man ju såklart där. Sedan är leverensen oftast snabbare än om man handlar från sverige!
 
Funderar...

...på att köpa ett Tamron 28-75/2,8 XR Di via b&h photo. Men, jag har inte riktigt förstått en grej...är detta bara till digitalare? Har en Nikon F5... Och en fråga till? Nån som köpt därifrån, vad blev det totala priset?
 
Forslund skrev:
Håller med! Man får mer för pengarna.. Tror inte att man ligger på gränsen om man handlar där, men vet man att man få en hel veckas mat för mellanskillnaden handlar man ju såklart där. Sedan är leverensen oftast snabbare än om man handlar från sverige!


Kan bara hålla med dej Jonas.

Finns bara en anledning till att handla i Sverige och det är att det möjligtvis kan vara enklare om något skulle gå sönder.Jag har i och för sej köpt kamera,stativ och ryggsäck i Sverige men det var innan jag visste bättre.... Objektiven,batterigrepp,blixt m.m har jag köpt på B&H i USA och kommer att köpa mer därifrån.Det är ju i någonstans mellan ½ till 2/3 av priset när allt inklusive tull,moms och frakt är betalt och det talar inte till Sveriges fördel.
 
Kolla priserna på en Eos 33, Vidvinkelsökare samt ett 28-135 IS USM så ter sig sverige rätt tamt.

Köpte ett 28-135 och en vinkelsökare C från BH. Momsat, tullat och klart så hade jag fått vinkelsökaren och ett motljusskydd på köpet. Det är runt 3000 kr.
 
Re: Funderar...

Mushkot skrev:
...på att köpa ett Tamron 28-75/2,8 XR Di via b&h photo. Men, jag har inte riktigt förstått en grej...är detta bara till digitalare? Har en Nikon F5... Och en fråga till? Nån som köpt därifrån, vad blev det totala priset?

Ingen som vet?
 
Jag fick idag mitt paket från B&H skickat via US Airmail. 521.15 USD blev 4071 SEK plus att Schenker tog ut 1041 SEK i efteravgift i form av tull (6,7%) och moms (25%) räknat på ordervärdet som var 480 USD.

Är inte 5112 SEK rimligt för en 550EX och en ST-E2 blixtsändare? Motsvarade på exempelvis CyberPhoto hade blivit 6775 SEK och 601 EUR från Technikdirekt PLUS frakt.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.