Annons

Trasig slutare på F5a

Produkter
(logga in för att koppla)

Mushkot

Aktiv medlem
Min F5a är sönder! Ahhh! Vad göra? Ett av slutarbladen har lossnat! Fan, jag som just köpt ett 80-200 2,8 AF-S.

Hm. Blev så frustrerad att jag (efter 15min gränsen) märkte att jag inte ställde några vettiga frågor.

Finns det nåt nikonserviceställe i Göteborg? Vad kan kalaset komma att landa på?

Gissningsvis runt 3000:- Det är vad ett slutarbyte kostar till en Canon. Borde vara ~samma

AE Fotoservice på Storgatan i Göteborg (parallellgata till Allén) är auktoriserad Nikonverkstad. De är dock inte billiga...

Nej, nej, nej, nejnejnejnej..... Får sälja halva utrustningen igen för att få råd med andra ord. Bah!. Nåja, är väl inget annat än att hosta upp pengarna och se glad ut...

3600:- skulle dom ha för att byta slutare på AE. Urk. Vilken tur att min far känner någon som kanske kan fixa det för tt par hundra.... äntligen ett ljus i beckmörkret!

Ja, han fixar det på femton minuter en kvart, inga frågor, inga kvitton. Var försiktig när du åker upp till Bergsjön på fredag kväll för att lämna kameran till hans "verkstad"! =)

Har sett beg F5:eek:r gå för 5000kr, fina amatörkörda. Inte så stor ide att fixa slutaren om kameran är sliten i övrigt tror jag.

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto