Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Trasig eos 300D?

Produkter
(logga in för att koppla)
ducka! här kommer en paj till...

Ingen av de två kamerorna är proffesionella anser jag, det kan ju lätt bli löjligt om man för en diskution där den utgångspunkten är att den ena är proffsigare än den andra, när båda ligger i det absoluta bottenprisskiktet för DSL:er. Däremot har 10:an en skönare look n feel, kanske passar dem som hoppas på att bli förväxlade med ett proffs när de är ute och fotar.

Jag är hobbyfotograf och valde mellan 10:an och 300:an. 300:an var lite billigare, så jag köpte den plus ett par blixtar. Blixtarna hjälper mig bättre att ta fina bilder än de extra funktioner som 10:an har. Det viktigaste för mig är att jag gillar min kamera, sen spelar det mindre roll vad andra har för modell, det påverkar ju knappast mina bilder.

För att knyta an till tråden, så har jag inte haft några problem med plastigheten hos 300:an ännu, trots tidvis ganska ruff behandling.

Angående HD så tycker jag att det skulle klä någon i min pappas ålder bättre än mig. Det är lite "jag är sextio år och rebell"-mentalitet över dem. Men alla ska ha det som de trivs med.
 
jag köpte en 10D för ett år sen, var överlycklig när jag fick den, tog en hel del finfina bilder, (Hade tidigare en olympus, 1.3 Mpixel...*rys*) och var överlycklig, ända tills jag såg pressmeddelandet om 300D:n. Ärligt talat, jag blev så j*vla förbannad att jag höll på att slänga "kamerafan" i väggen...här kunde man få nästan samma kamera, fast till knappt halva priset. Hade jag vetat att 300D skulle komma, hade jag aldrig köpt 10D. Oavsett att höljet är i plast. För min mobil är ju i plast, (Är inte alla det?) och jag har tappat den på betonggolv, asfalt och diverse andra ytor, utan att den går sönder. Plast håller...
 
Den håller bra

Har haft min 300D ett tag nu och visst den är gjord av ett kompositmaterial (plast). Och den är inte lika tung ;) och gedigen som 10D men jag har inte haft eller uppleft några brister på huset (i förhållande till priset).
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.