Annons

Tradera fynd?

Produkter
(logga in för att koppla)
Ett tips om man känner sig lite osäker att handla på tradera m.fl är att låta affären gå via "Internetgirot".

http://www.internetgirot.se/betala

Om du/ni går in där och läser så kan man se att Internetgirot inte betalar ut några pengar om köparen är missnöjd och vill skicka tillbaka varan.

Mycket bra system.

Leif

www.tille.se skrev:
Går det att göra några fynd på Tradera?
Är lite sugen på en Nikon F80 och det finns ett par på Tradera men jag vet inte om jag vågar chansa. Kameran ska vara i bra skick osv, enligt annonsen.

Någon som har tips för hur man ska göra ett bra köp?

M v h
Patric
Som sagt, kolla säljarens omdömmen. Han/hon bör ha ganska så många varav 90-95% goda, om det finns några negativa omdömmen så läs igenom dessa. Ofta så ser man om de dåliga omdömmena beror på säljaren eller om det beror på missförstånd eller en grinig köpare.

Kameror typ F80 är inte direkt sådant som skojarna håller på & luras med, dom väljer oftast atraktiva saker typ exempelvis EOS20D eller kanske Nikon D200. Det du dock måste ha koll på är om säljaren verkar ha koll på om kameran fungerar som den ska, är ganska så lätt att kolla om man själv har erfarenhet men om man är osäker själv så kan det vara knivigare.

Jag har gjort en del affärer på Tradera & Ibazar & aldrig blivit lurad (än:)) & i de flesta fall faktiskt betalat in i förskott på säljarens bankkonto, skulle dock inte göra det om det gällde högre summor & det finns ju oftast andra, säkrare möjligheter.

//Larsa

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar