Annons

Tradera fynd?

Produkter
(logga in för att koppla)

Vikings

Aktiv medlem
Dear sir,
I have receive the camera like a gift now 1 month.My brother buy the camera from London.UK through Ebay i think. i have open the box only to see the camera and take about 10 pics with the camera.i only sell the camera because i don't know how to work and i don't like and i need money urgently to pay my philological faculty ( I am student in London,UK)
about the lens, with the camera come 3 lens:1 Canon EF 24-70mm F2.8L USM Lens
1 Canon EF 70-200mm F2.8L IS Lens
1 Canon EF 17-40mm f/4L Lens
Best Regards

Kollade på Tradera där en kille i Danmark erbjuder 20D + 4 gig + tre objektiv.
Var lite nyfiken på vilka objektiv det handlade om.

Se svaret jag fick ovan.

Kan nämna att auktionens belopp ligger på 8200:- idag. Grejorna är väl värda nya ca 50000:-

Bluff??? Säkert!

Enligt uppgift så var killen i Köpenhamn - bara 1 tim från Trelleborg.

Men nu är annonsen borta.........

Vikings skrev:
Dear sir,
I have receive the camera like a gift now 1 month.My brother buy the camera from London.UK through Ebay i think. i have open the box only to see the camera and take about 10 pics with the camera.i only sell the camera because i don't know how to work and i don't like and i need money urgently to pay my philological faculty ( I am student in London,UK)
about the lens, with the camera come 3 lens:1 Canon EF 24-70mm F2.8L USM Lens
1 Canon EF 70-200mm F2.8L IS Lens
1 Canon EF 17-40mm f/4L Lens
Best Regards

Kollade på Tradera där en kille i Danmark erbjuder 20D + 4 gig + tre objektiv.
Var lite nyfiken på vilka objektiv det handlade om.

Se svaret jag fick ovan.

Kan nämna att auktionens belopp ligger på 8200:- idag. Grejorna är väl värda nya ca 50000:-

Bluff??? Säkert!
Hur mycket gick grejorna för då? Det är ju det enda intressanta då många auktioner börjar lågt om säljaren känner sig säker på att få ut ett hyfsat belopp.

Mycket möjligt att det är en bluff men man kan inte grunda det på vad en auktion ligger på för tillfället...

//Larsa

Re: Re: Tradera fynd?

.Z. skrev:
Hur mycket gick grejorna för då? Det är ju det enda intressanta då många auktioner börjar lågt om säljaren känner sig säker på att få ut ett hyfsat belopp.

Mycket möjligt att det är en bluff men man kan inte grunda det på vad en auktion ligger på för tillfället...

//Larsa

Nja auktion försvann, utan tiden hade gått ut

Det där med att "i need money urgently to pay my philological faculty ( I am student in London,UK)
" känner man ju igen från Stockholms tunnelbana där dom lägger ut lappar på sätena med i princip samma budskap... antingen studier eller så har dom någon släkting som har cancer... suck!

Fan, att folk går på sånt där!!

mvh
cf

Contax skrev:
Det där med att "i need money urgently to pay my philological faculty ( I am student in London,UK)
" känner man ju igen från Stockholms tunnelbana där dom lägger ut lappar på sätena med i princip samma budskap... antingen studier eller så har dom någon släkting som har cancer... suck!

Fan, att folk går på sånt där!!

mvh
cf

Min flickvän jobbar på Western Union. Hon har nya historier varje dag att berätta om folk som tror sig ha gjort "klipp".
Allt ifrån att man "vunnit" på internet (trots att man inte köpt någon lott) till att man skickar pengar till en vilt främmande person i hopp att han skall sända grejor för 10% av det verkliga värdet.

Men nu med bas i Finland. Merkelig med Payson Garanti dog. Da har man ju sine pängar spärrat tils varan kommer.

fujicanon skrev:
Men nu med bas i Finland. Merkelig med Payson Garanti dog. Da har man ju sine pängar spärrat tils varan kommer.

Men då skickar de ett pm där de förslår att "bara du" skall få möjligheten att köpa kameran/datorn till specialpris bara du betalar till med Western Union.

På Tradera kan man kolla om säljaren har sålt/köpt saker förut där. Kollade på denna och såg att denne varken sålt eller köpt förut och har således inga omdömen. Mycket tveksamt att handla då om annonsen väcker misstankar. Bilden på kameran verkar dessutom vara tagen från någon annons/kamerasajt el dyl. Ännu mera tveksamt då.

Går det att göra några fynd på Tradera?
Är lite sugen på en Nikon F80 och det finns ett par på Tradera men jag vet inte om jag vågar chansa. Kameran ska vara i bra skick osv, enligt annonsen.

Någon som har tips för hur man ska göra ett bra köp?

M v h
Patric

Handlat och sålt en hel del på Tradera(dock inte kameror) och visst kan man göra fynd! När det gäller en kamera så skulle jag nog bara satsa om jag kunde få titta på den innan köp, dvs boende i närområdet. Lycka till /Christina

www.tille.se skrev:
Går det att göra några fynd på Tradera?
Är lite sugen på en Nikon F80 och det finns ett par på Tradera men jag vet inte om jag vågar chansa. Kameran ska vara i bra skick osv, enligt annonsen.

Någon som har tips för hur man ska göra ett bra köp?

M v h
Patric

Har köpt och sålt en hel del på Tradera och har ännu inte blivt blåst, inte så mycket iaf.. Har säljaren många positiva omdömen så brukar det inte vara några problem.. Pelle990 hade jag inte tvekat att handla av, däremot lisa1958 hade jag nog valt i andra kanske tredje hand..

/Peter

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar