Annons

Trött på att bli uppringd av Nordic Ace telesäljare

Produkter
(logga in för att koppla)
Telefonförsäljare i all ära, men när en larmförsäljare ringer på kåken och vill kränga larm, trots att en stor skylt om att larm finns mitt framför näsan så undrar man lite.
Utan att överhuvudtaget veta hur mitt larm är kopplat eller dess funktioner mm så talar han om att deras är bäst.
Men jag var lugn och förklarade för honom att hans dyrbara säljtid borde läggas på någon som tänker köpa larm.
När han fortsatte ändå, började jag fråga om hans säljutbildning och hur den var uppbyggd mm. Den bet...

Nu är det över tre månader sedan jag startade den här tråden, och det verkar som om Nordic Ace har tröttnat på att ringa till mig. Skönt, det var det som var tanken.

Men jag har istället blivit uppringd två gånger av ett annat företag med ett nära nog identiskt erbjudanjde, bara det att månadsavgiften för webutrymmet här är 980 kr/månad och bindningstiden minst ett år. Detta är, enligt säljaren, den lilla kostnaden i sammanhanget. Den stora kostnaden är produktionen av hemsidan, och den står företaget för.
Att använda eget webhotell och därmed komma undan den dyra månadskostnaden var dock helt omöjligt, varför jag snabbt konstaterar att affärsidén här, liksom hos Nordic Ace, nog snarast är att sälja avtal med lång bindningstid och hög periodkostnad.

Företaget ringde från skyddat nummer, och jag har vid en snabb sökning inte hittat dem på google, men jag ska söka lite mer omsorgsfullt senare. Det hette IR, eller möjligen JR.
Eftersom jag inte har hittat dem på nätet kan jag inte bedöma deras förmåga att faktiskt bygga hemsidor, men sättet deras erbjudande är uppbyggt på, och att deras två säljsamtal till mig med tre månaders mellanrum var nästan ordagrant likadana (jag var en kund av fem som fick detta erbjudande, de andra var en byggfirma, en advokatfirma osv.) får varningsklockorna att börja ringa.
Är det någon som känner igen detta?

Känner inte igen företaget, men väl metoden.

"Run, don't walk away from that company." :)

Företaget ringde från skyddat nummer, och jag har vid en snabb sökning inte hittat dem på google, men jag ska söka lite mer omsorgsfullt senare. Det hette IR, eller möjligen JR.

Eller YR?

Eftersom jag inte har hittat dem på nätet kan jag inte bedöma deras förmåga att faktiskt bygga hemsidor, men sättet deras erbjudande är uppbyggt på, och att deras två säljsamtal till mig med tre månaders mellanrum var nästan ordagrant likadana (jag var en kund av fem som fick detta erbjudande, de andra var en byggfirma, en advokatfirma osv.) får varningsklockorna att börja ringa.
Är det någon som känner igen detta?

Om det är som jag misstänker så ska du här få klar och tydlig hjälp att avgöra kvaliteten och kompetensen hos det aktuella företaget. Påminner faktiskt väldigt mycket om din tidigare beskrivning av Nordic Ass, eller vad det nu hette.
http://svt.se/2.77956/1.957212/sa_gjorde_vi_reportaget_om_yellow_register

Ska bli spännande att höra vad du kommer fram till för beslut :)

Lite OT men jag är med i NIX med hemtelefonen men nu får jag ju alla jävla samtal till mobilen istället... Kan man bli av med dom via mobilen också?
Fråga om de känner till telefonförsäljningsbranschens etiska regler där det står att man inte marknadsför till mobilnummer. Detta beror på att mobilägaren betalar själv om man är utomlands t.ex. Seriösa telefonförsäljningsföretag, om såna finns, ringer således inte till mobiler. FInns man i ett kundregister får företagen ringa även om du står i Nix, använd fröken Urs telefonnummer om du fyller i en t.ex tidningsprenumeration. Du vill ju sällan prata med tidningen ändå.

Skulle kunna vara YR ja. Dumt nog lyssnade jag lite slarvigt när han sade vad förkortningen stod för. (Jag hade jobbat natt och killen ringde och väckte mig redan kl 11.00, hade glömt stänga av telefonen.)

Om det är som jag misstänker så ska du här få klar och tydlig hjälp att avgöra kvaliteten och kompetensen hos det aktuella företaget. Påminner faktiskt väldigt mycket om din tidigare beskrivning av Nordic Ass, eller vad det nu hette.
http://svt.se/2.77956/1.957212/sa_gjorde_vi_reportaget_om_yellow_register

Ska bli spännande att höra vad du kommer fram till för beslut :)

Mycket intressant länk. Spännande att läsa säljmanuset, det var mycket där som stämde in på både Nordic Ace och YR?:s sätt att argumentera, utom priserna men texten var ju från -07.

Mitt beslut är redan genomfört, nämligen att
1: Först lyssna på killen tills han hade pratat sitt erbjudande färdigt, för att sedan tala om för honom att han var en skojare och att jag nu visste om att han var en skojare och tänkte varna så många som möjligt för hans företag.
2: Ta upp saken i den här tråden, eftersom FS har många läsare.

NIX för företag...

... finns inte. Har du en telefon som är registrerad på ditt företag går det alltså inte att NIX:a den.
På NIX:s webbplats finns det information om företag som säljer adresser och telefonnummer. Till dessa kan man uppenbarligen vända sig och begära "reklamspärr" vilket kanske kan ge effekt.
http://www.nix.nu/Page65.aspx

---/T

Jag puffar min gamla tråd.

De har tydligen inte tröttnat än. I dag blev jag uppringd igen, nu kallar de sig ACE AB men det var trots allt samma företag. Erbjudandet var detsamma som sist jag blev uppringd för ett år sen, bara lite billigare den här gången.
Kände igen replikerna i deras säljmanus nästan ordagrant, "Vi ska börja marknadsföra oss mot din region" osv.

De har alltså fortfarande ingen koll på vilka säljsamtal de har ringt tidigare och fått nej på.

Jag har sedan en längre tid tillbaka vidarekoppling av min telefon till mobilen. Sedan jag började med det, har jag lagt upp alla vartefter de ringt i min telefonbok under namnet försäljare. Då ser jag när de ringer och hoppar över att svara eller avvisar samtalet.

Försökte att blockera enstaka telefonnummer i min telefon, så de aldrig kommer fram, men det fungerar inte eller också vet jag inte hur man gör.

Vad ni än gör. Gå aldrig in i ett avtal med Nordic ACE! Dom är ett gäng rena skojare som sysslar med ren utpressning och skickar fakturor innan ens de har gjort något åt sidan. SÅ STOR VARNING!!!

Ingen dager synes än...

Blev just uppringd IGEN, detta är sjunde eller åttonde gången. De har alltså fortfarande ingen koll på att jag blivit uppringd tidigare och att jag mycket väl vet vad de är för typ av skojare.
Fortfarande med samma säljmanus, jag kan det snart utantill.

Enligt eniro heter de bara ACE för tillfället, dock fortfarande med samma telefonnummer till Partille. Just det här att de byter namn såpass ofta stärker ju knappast deras trovärdighet.

Först säger jag vänligt nej tack, hjälper inte det frågar jag vad de har för kläder på sig och svarar de ej så berättar jag vad jag har på mig.
Sen kan ni fråga om de är sugna på telefonsex.

Men samtalet brukar ta slut tidigare. :)
Ibland är det första jag säger oavsett inledning, -är det något du vill sälja?
Sen, tack för samtalet, klick!

Jag vet också att säljarna har inofficiella tävlingar om att omvända nejsägare och ser det som en utmaning.
Vi får nog leva med detta och numera känner man igen numren så lyft bara luren å lägg på igen.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar