Matte_J
Aktiv medlem
Sluta gnälla och ta tag i era liv istället.
Det är ju precis det folk vill göra här, att rensa bort sånt som smutsar ned tillvaron och förpestar livet.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Sluta gnälla och ta tag i era liv istället.
Trevligt att veta att man inte är ensam. En fundering jag kommer att genomföra en vacker dag är att prata bort nån timme med säljaren, låtsas intresserad och ställa initierade frågor, för att slutligen backa och inte beställa något.
Detta för att tillfoga dem så höga kostnader som möjligt, vilket, om tillräckligt många gjorde så, skulle leda till att telemarketingbolagen skulle tröttna eftersom det blev för dyrt.
Jo jag inser att jag slåss mot en väderkvarn här.
Amen snälla någon, sluta lipa för helvete. Det är ett jobb, försäljning finns överallt. Sluta gnälla och ta tag i era liv istället.
Ja verkligen. Folk är alldeles för dåliga på att säga nej till sånt man egentligen inte vill ha.Det otroligaste är ju ändå att folk verkligen i Sverige 2009 köper skiten de säljer och ger dem en marknad!!
Sen är det ju riktigt trist att studenter och andra inte kan få bättre, eller iallafall mindre förnedrande, jobb. Men det är en annan historia.
Sorry, men det blir telefonförsäljarens tid som offras. Företaget förlorar inte ett öre på det. Säljarna arbeter med säkerhet mot provision men visst är det roligt att jävlas och hoppas att det tränger fram till företagsledningen.
Lägg på luren, det finns ingen anledning att vara artig och lyssna eller säga nej tack.
Ifall du nu representerar Ace, vilket jag nu är ännu mer övertygad om, så gör du ett väldigt dåligt jobb. Det är inte så att du ökar vårt företroende för detta företag.
Kanske Ace skulle fundera på att skaffa en PR person som för företagets talan i officiella sammanhang; en person som kan övertyga oss om företagets förträfflighet och att de inte lurar företag att ingå i fleråriga "samarbetsavtal" som är mer eller mindre omöjliga att säga upp. Att de faktiskt levererar vad de lovar. Att de inte tar ut skyhöga kostnader för tjänster som av professionella aktörer kostar betydligt mindre samt att de inte hotar kunder som försöker byta till någon annan leverantör. Att de respekterar när en tilltänkt "partner" ber dem att inte återkomma. Att de faktiskt använder en partner som referens och att detta leder till den tillströmning av nya kunder och jobb som de så fint utlovar och som enligt deras säljare man inte har råd att avstå från...
Det tråkiga i kråksången är att har man ett företag kan man inte regga sig i typ NIX-register.
Det går med lite trixande. öppnade vår nya linje privat på telia, flyttade sedan avtalet till phonera, du behöver inte gör en överlåtelse av abonnemanget de kan skriva ditt företagsnamn på fakturan ändå.
Be om fakturaadress och ge dem ditt timarvode. Så länge de ställer upp på att betala det så brukar jag låta dem prata så länge de vill med mig. Jag fakturerar minst en timme om de inte väljer att avsluta samtalet omedelbart. Börjar de argumentera om att man inte kan göra så, är det en solklar faktura.
Tror faktiskt att det är så att det är deras affärside att bedriva tuff taktik och inom lagens gråzon.
Fram för fler Ashberg och låt telemarketing göra en riktig självsanering innan det blir riktigt tråkigt.
Det är såklart jättemånga som är drabbade.
Jag har själv tröttnat och bytt till iptelefoni och installerat en egen telefonväxel med svartlistning av sådana nummer.
http://www.trixbox.org/