Annons

Trött på att bli uppringd av Nordic Ace telesäljare

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag måste säga att jag försöker ändå hålla igen lite för det lönar inget att skälla på dom stackare som sitter och ringer. Det är ju dom som anlitar TM-företagen som ska ha på nöten. Speciellt irriterad blir jag på dom som redan har mig som kund, jag vet var dom finns om jag vill dom något. Har dom något erbjudande skulle jag kanske nappa om dom skickar ett mail eller ett papper i postlådan, men om dom stör mig med telefonsamtal under helgen så är chansen att sälja något mer till mig lika stor som den berömda snöbollens i helvetet.
 
Rent teoretiskt sätt så kan väl företagaren fakturera säljföretaget efter ett samtal. Kan ju faktureras som försäljning av marknadsundersökningar.
För dom som ringer o frågar en massa säljer ju sin sammanställning. Varför skulle inte du kunna sälja din? Ta redigt betalt per påbörjad timma och hoppas att dom inte hör av sig igen... eller om dom väljer att betala så får dom ju gärna ringa igen...
 
Egentligen kan man väl fundera på om en sådan här diskussion bör föras ute på Fotosidan, men OK...eftersom den nu finns så...

Är själv ansluten till nix-registret sedan många år. Bekymmerslöst, man behöver inte göra ett smack efteråt. Trots detta slinker några försäljare igenom.

Alltså: till motattack.
1 Jag önskar köpa följade pryl: En liten låda liknande Telias Anita (tfn-presentatör) med usb-port.
2 Behöver sedan tillgång på nätet till uppdateringsbara datafiler med kända tfn-säljares tfn-nr och ev mjukvara för att överföra dem till lådan.
3 Då en känd tfn-säljare ringer hem till mig ska lådan utföra önskade kommandon (exv. spela upp valfritt ljud, öppna och stänga förbindelsen inom 1 sekund eller något annat genomtänkt).
4 Detta utan att kräva att jag har IP-telefoni

Någon som vet om detta finns för privat/kommersiellt bruk?
 
Diskussionen har nu börjat handla om telefonförsäljare rent allmänt.

Tråden handlade egentligen om Nordic Ace något tvivelaktiga metoder att försöka få företagare att ingå dyra avtal utan att få valuta för sina pengar. Att det sen även är rent hopplöst att säga upp dessa avtal gör ju inte saken bättre. Jag skulle gärna vilja se ett svar från någon representant för Nordic Ace för det verkar ju rätt uppenbart att de bevakar denna tråd och jag skulle nu gissa att de är rätt nöjda då fokus vänts bort från dem.
 
Egentligen kan man väl fundera på om en sådan här diskussion bör föras ute på Fotosidan, men OK...eftersom den nu finns så...

Är själv ansluten till nix-registret sedan många år. Bekymmerslöst, man behöver inte göra ett smack efteråt. Trots detta slinker några försäljare igenom.

Alltså: till motattack.
1 Jag önskar köpa följade pryl: En liten låda liknande Telias Anita (tfn-presentatör) med usb-port.
2 Behöver sedan tillgång på nätet till uppdateringsbara datafiler med kända tfn-säljares tfn-nr och ev mjukvara för att överföra dem till lådan.
3 Då en känd tfn-säljare ringer hem till mig ska lådan utföra önskade kommandon (exv. spela upp valfritt ljud, öppna och stänga förbindelsen inom 1 sekund eller något annat genomtänkt).
4 Detta utan att kräva att jag har IP-telefoni

Någon som vet om detta finns för privat/kommersiellt bruk?

Njae inte riktigt... men i den här tråden ser du en, nästan, liknande lösning:
http://www.voip-forum.se/forum/showthread.php?t=194&highlight=telefonförsäljare&page=9

(sid 9 i tråden).
 
Ett nej är väl alltid ett nej? Inte kul att behöva bli uppringd av företag som inte fattar.
Jag håller med dig såtillvida att ett nej BORDE VARA ett nej. Dess värre finns det ett otal säljare som uppenbarligen hoppar över NEJ:et och fortsätter att propsa på sina produkter. Nonchalant var ordet, sade Bull...

Vet inte om det är en skröna men jag hörde om någon företagsledare som sade något i stil med "Nu har du exakt 20 sekunder på dig att fånga min uppmärksamhet. Om jag fortfarande är intresserad efter dessa 20 sekunder är jag kvar i luren, annars har jag lagt på." Naturligtvis lade sedan företagsledaren på luren direkt, allt medans den nervösa säljaren rabblade alla sina argument i rasande tempo, allt enligt sitt förskrivna manus.
 
Jag har också gått på tricket att uppge telefonnumret när man reggar firman. Trist att det ska behöva vara så här. Nya firman uppgav jag inget nummer till, så där får de skicka brev om de vill göra sig påminda. Bolagsverket klagade inte att inget nummer uppgivits.

Jag kör alltid med att firman har upphört med verksamheten, när telefonförsäljarna ringer, elelr också ber jag dem skicka brev på posten i och med att jag inte tar dylika beslut över telefonen...
 
Lägg på!!

Startade enskild firma vid årsskiftet och blev raskt uppringd av Partillebaserade företaget Nordic Ace som ville göra en professionellt utformad hemsida åt mig alldeles gratis, mot att de fick använda mig som referens för andra kunder.

Jag sade bestämt nej, det lät alldeles för bra för att vara sant.
( Förslaget lät dessutom bekant, och en snabb koll bekräftade att de ringer från samma telefonnummer som Ace Online, som Robert Aschberg gjort ett inslag om i Insider. )
Efter en tid blev jag uppringd av en ny säljare från samma företag, i samma ärende. Nytt bestämt NEJ!

Idag blev jag uppringd för femte gången av en telesäljare från Nordic Ace, trots att jag sagt bestämt nej alla de tidigare fyra gångerna. De senaste tre samtalen har kommit med ca två veckors intervall.
De tre senaste gångerna har jag ifrågasatt vad tusan de håller på med, om de inte har nån koll på tidigare kontaktade möjliga kunder som tackat nej, och isf varför. Det har de alltså inte, får jag till svar, eftersom ett sånt kundregister skulle vara alldeles för dyrt. Killen idag mumlade om "nån miljon".

Vad tror Ni om detta?
Är det nån taktik från företaget att medvetet ringa upprepade gånger. Eller är de faktiskt så nonchalanta att de saknar register på uppringda samtal? Kan det finnas nån annan anledning? Är det någon mer än jag som är drabbad, av detta eller annat företag i liknande ärenden?
Påminner om ett företag som för nå´t år sen stressade sig fram till avtal där de lovade gratis produktion av hemsida men i sluttampen handlade det om flera tusen om året. Lägg på, är mitt råd.
mvh
bo
 
Påminner om ett företag som för nå´t år sen stressade sig fram till avtal där de lovade gratis produktion av hemsida men i sluttampen handlade det om flera tusen om året. Lägg på, är mitt råd.
mvh
bo

Det låter ju som om det skulle kunna vara de som jag startade tråden om, gratis produktion av hemsidan men istället en webbhotellavgift på bortåt sjuhundra i månaden, vilken är skrattretande.

Visst kan jag lägga på, men eftersom de snart ringer igen, helt ovetande om att de har ringt mig flera gånger vid tidigare tillfällen lär jag ju få lägga på igen och igen.
Jag vill ju på det här forumet dryfta frågan om de har någon taktik med att göra så, eller om de är så inkompetenta att de faktiskt inte har koll på såna grundläggande saker som vilka möjliga kunder som redan har blivit uppringda.
 
Iofs. var detta privat, men jag hade samma problem med ett företag. De VILLE inte fatta att jag inte vill ha deras skit. Efter 4-5 ggr. ringde jag polisen och anmälde företaget för trakasserier. Fick dock övertyga polisen om att de var mycket påträngande och att de även hade försökt med sälja nåt till min dotter (då 13 år)

Hörde aldrig från företaget igen
 
Påminner om ett företag som för nå´t år sen stressade sig fram till avtal där de lovade gratis produktion av hemsida men i sluttampen handlade det om flera tusen om året. Lägg på, är mitt råd.
mvh
bo

De är troligtvis samma. Nordic Ace hette tidigare Ace Online. De bytte namn nån gång efter att Aschberg hade ett inslag om dem i Insider. Det fanns/finns även andra företag med högst tveksamma metoder, exempelvis Yreg, Yellow Register Online, Yrkesregistret och ComitNet. Finns tyvärr säkert ännu fler...

En liten rolig sak, googlar man på "Nordic Ace" så kommer denna tråd nu på tredje plats :)
 
Senast ändrad:
Absolut inte, det är idiotföretag. Men senast jag kollade så skickar ace inte ut såna.

Se upp med Nordicace, de är en hop skojare. Det säljaren lovar hålls överhuvudtaget inte. Ingen support, skickade en enkel fråga och inget svar. Uppsägningen skall göras med rekommenderat brev, det är bara det att de hämtar inte ut de rekommenderade breven om du inte jagar dom och tjatar. Det låter ju bra att de fixar till webshopen så länge du inte är nöjd men max i 40 dagar. Det är bara det att efter 40 dagar ser webshopen fortfarande ut som om min 7 åriga dotter har gjort den. Priserna i shopen stämmer inte trots att det lovades av säljaren att bilder, info och priser skulle lätt kopieras över till den nya webshopen. Vi använder såklart inte webshopen men vi betalar räkningarna i alla fall tills 12 månader har gått sen kan de dra. Dum som man var och trodde på deras bluff skrev man på och trodde man skulle få en bättre webshop.
 
Lite OT men jag är med i NIX med hemtelefonen men nu får jag ju alla jävla samtal till mobilen istället... Kan man bli av med dom via mobilen också?
 
Mycket enkelt handhavande:
-Tack för samtalet Klick!

Har man tid och lust så fråga hur försäljarens familj mår :)

Visst är det ett arbete att vara telefonförsäljare, men de mallar de har att gå på är intriktade på att aldrig ta ett nej, och så länge det är kriteriet så har jag mina mallar....
 
Lite OT men jag är med i NIX med hemtelefonen men nu får jag ju alla jävla samtal till mobilen istället... Kan man bli av med dom via mobilen också?

Tyvärr inte...

Min erfarenhet är att nästan alla samtal kommer pga företag man redan är kund hos - inte för att jag förstår varför dom tror att det är en bra idé att terrorisera sina egna kunder. Jag frågar telemarketingbolaget på vilkens uppdrag dom ringer och avpolleterar dom snabbt med ett hejdå, sedan ringer jag uppdragsgivaren och ber dom bestämt att sluta ringa reklamsamtal till mig. Som regel fungerar det, dom tar bort mitt nummer från deras kampanjer och antalet samtal har minskat till nästan inga.
 
Tyvärr inte...

Min erfarenhet är att nästan alla samtal kommer pga företag man redan är kund hos - inte för att jag förstår varför dom tror att det är en bra idé att terrorisera sina egna kunder. Jag frågar telemarketingbolaget på vilkens uppdrag dom ringer och avpolleterar dom snabbt med ett hejdå, sedan ringer jag uppdragsgivaren och ber dom bestämt att sluta ringa reklamsamtal till mig. Som regel fungerar det, dom tar bort mitt nummer från deras kampanjer och antalet samtal har minskat till nästan inga.

Okej det var ju synd... Jo att företag som jag redan är kund hos ringer kan jag stå ut med då det ofta faktiskt har något vettigt att komma med (har flera gånger fått mina mobilkostnader sänkta av min operatör). Sen kunde dom ju använda enklare metoder som borde spara pengar, skicka ett mail med samma erbjudande t ex.

Men det som verkar vara inne just nu är att ringa om elavtal och det är inte dom som jag är kund hos som ringer...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.