Startade enskild firma vid årsskiftet och blev raskt uppringd av Partillebaserade företaget Nordic Ace som ville göra en professionellt utformad hemsida åt mig alldeles gratis, mot att de fick använda mig som referens för andra kunder.
Jag sade bestämt nej, det lät alldeles för bra för att vara sant.
( Förslaget lät dessutom bekant, och en snabb koll bekräftade att de ringer från samma telefonnummer som Ace Online, som Robert Aschberg gjort ett inslag om i
Insider. )
Efter en tid blev jag uppringd av en ny säljare från samma företag, i samma ärende. Nytt bestämt NEJ!
Idag blev jag uppringd för femte gången av en telesäljare från Nordic Ace, trots att jag sagt bestämt nej alla de tidigare fyra gångerna. De senaste tre samtalen har kommit med ca två veckors intervall.
De tre senaste gångerna har jag ifrågasatt vad tusan de håller på med, om de inte har nån koll på tidigare kontaktade möjliga kunder som tackat nej, och isf varför. Det har de alltså inte, får jag till svar, eftersom ett sånt kundregister skulle vara alldeles för dyrt. Killen idag mumlade om "nån miljon".
Vad tror Ni om detta?
Är det nån taktik från företaget att medvetet ringa upprepade gånger. Eller är de faktiskt så nonchalanta att de saknar register på uppringda samtal? Kan det finnas nån annan anledning? Är det någon mer än jag som är drabbad, av detta eller annat företag i liknande ärenden?