Annons

Trådutlösare

Produkter
(logga in för att koppla)
Det verkjar inte gå att bokmärka hos dem längre, jag provade nyss att posta en länk och den var också trasig. Du kanske kan publicera ett sammandrag här så vi får se?

Home < Photo < Cameras, Lenses & Accessories < 35mm Body & Lens Accessories < Camera Body Accessories < Remote Controls (Wired)

Cable Release Adapter T3 for T90, EOS 650, 620, 750, 850, 630, 1, RT, A2, A2e, 1N & 1N-RS Cameras
Mfr Catalog # 2450A001 • B&H Catalog # CACRAT

Bilagor

• 12328.jpg
    12328.jpg
    11.4 KB · Visningar: 187
Den adaptern är till för om man vill koppla en RS-60E3 (Vanlig bland andra EOS modeller) till EOS 5:an.

Den omvandlar 3-pols stiftet på 5:an till en "vanlig" 2.5" phono (tror jag det heter). Det är bara två sladdar då som behöver kopplas. Sen får man ju ha en knapp som går att låsa, alternativt en switch.

Kostar 250:- Ny hos Lasses Fotofynd
Sen kanske du får lägga till en 50:- för din hemmagjorda. Summa 300:-

Finns nya fina hos Cyberphoto för 450:-..sparar 150:- lönt??

Skall tilläggas att jag är nöjd med min 60 T3....finns 10 meter kabel också om man inte vill klippa itu sin och skarva...

tjaaaa....kan man bara lite ellära så vågar man ju köpa en T3 och dela kablen på mitten och skarva på...problemet är ju sen om man vill använda den kortare. En 10 meters sladd kostar 495:- :eek:. Är liksom bara lite sladd....

Skall tilläggas att jag INTE är nöjd med Canons placering av trådutlösaruttaget på EOS 5:an....får liksom trixa den mellan fingrarna. Iofs. inte så stort problem då jag brukar använda avtryck och ratt på Vg-10:an

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar